حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در دوران پساکرونا آموزش دانشگاه‌ها تلفیقی خواهد بود

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: آموزش‌های دانشگاهی در دوران پساکرونا به حالت سنتی بازنخواهد گشت و به صورت تلفیقی خواهد بود.

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پدیده کرونا روی تمام سطوح جامعه تاثیر گذاشته و آموزش دانشگاه‌ها را نیز متاثر کرده است.

او افزود: با این وجود که در دهه اخیر آموزش‌ مجازی در حال رشد و پیشرفت بود، اما همچنان در پیش از شیوع کرونا آموزش در تمام دانشگاه‌های جهان به صورت سنتی بود که کرونا باعث شد تا آموزش‌های مجازی در این دوران قوت بگیرد.

حسینی تصریح کرد: عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، توقف بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و مطالعاتی دانشگاهیان، افزایش ناامیدی، تحت تاثیر قرار دادن سلامت روان و عدم ارائه آموزش‌های چهره به چهره از تاثیرات منفی ویروس کرونا بر جامعه دانشگاهی بوده است.

او تاکید کرد: پس از اتمام کرونا به هیچ عنوان آموزش‌ها به شیوه سنتی باز نخواهد گشت و به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) ارائه خواهد شد.

پذیرش ۱۱ هزار دانشجوی جدیددر دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود، اظهار کرد: دانشگاه تهران در سال جاری حدود ۱۱ هزار دانشجوی جدید پذیرش کرده است که ۴ هزار نفر از آنان در مقطع کارشناسی، حدود ۵۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴۰۰ نفر در مقطع دکتری برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه می‌شوند.

حسینی با اشاره به نحوه برگزاری دروس عملی در ترم جاری، گفت: از ترم گذشته تمهیداتی اندیشیده شده است تا دانشگاه‌ها بتوانند دروس عملی را به صورت الکترونیکی ارائه دهند. مطابق تابستان گذشته که توانستیم شرایط را برای حضور فیزیکی دانشجویان در محیط‌های آزمایشگاهی دانشگاه فراهم کنیم، قصد داریم تا کلاس‌های عملی این ترم را هم برگزار کنیم.

او ادامه داد: به علت تاخیر سازمان سنجش در معرفی نودانشجویان تصمیم گرفته ایم که به ترم جاری ۳ الی ۴ هفته اضافه کنیم و آن را در اواخر بهمن ماه به اتمام برسانیم تا با ایجاد فرصتی مناسب امکان برگزاری دروس عملی را در دانشگاه داشته باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران با تمدید ترم جاری به مدت ۱۵ هفته مشکلی در تعداد واحد‌های انتخابی برای نودانشجویان نخواهد داشت، اما با این حساب به تمام دانشکده‌ها اطلاعیه داده ایم که واحد‌های کمتری را برای نودانشجویان انتخاب کنند.

حسینی در پایان یادآوری کرد: به علت جلوگیری از تراکم آموزش، واحد‌های کمتری نسبت به سال‌های گذشته به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار