تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در اروپا با آغاز موج دوم کرونا

با تشدید موج دوم شیوع کرونا، مقامات کشور‌های اروپایی در خصوص تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی هشدار دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشنال، در پی شیوع موج دوم ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، کشور‌های اروپایی نسبت به کاهش تعداد تخت‌های بیمارستانی هشدار دادند.

بلژیک که بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را در میان سایر کشور‌های اروپایی دارد اعلام کرده است شمار بیمارانی که از بخش آی سی یو ترخیص شده اند بسیار اندک بوده است و به رغم بالا بودن شمار جان باختگان کرونا در روز جمعه، همچنان تخت‌های بخش آی سی یو در بیمارستان‌های این کشور پُر است. برخی از مقامات بهداشتی بلژیک اعلام کردند تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا را با هواپیما به بیمارستان‌های آلمان که تخت برای بستری بیماران وجود دارد، منتقل کرده اند.

سخنگوی مرکز بحران ویروس بلژیک گفته است این کشور در اوج موج دوم کرونا قرار دارد.

جمهوری چک دیگر کشور اروپایی است که به تازگی وارد موج دوم کرونا شده است. بیمارستان‌های این کشور نیز در خصوص کمبود تخت و تجهیزات برای بیماران هشدار داده اند.

در بیمارستان‌های سوئیس جابه جایی دائمی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به امری عادی تبدیل شده است. کارمندان بخش بهداشت این کشور گفته اند تعداد تخت‌های بخش آی سی یو بیمارستان‌های این کشور تقریبا تکمیل است و زمانی که بیمار بدحال جدیدی به بیمارستان مراجعه می‌کند، با یکی از بیماران که وضعیت پایدارتری دارد جایگزین می‌شود.

یک مقام بهداشتی سوئیس گفته است هر روز مجبور هستیم بیماران را یا به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنیم و یا آن‌ها را جایگزین بیمارانی کنیم که وضعیت آن‌ها تقریبا پایدار شده است.

در اتریش مقامات بهداشتی هشدار داده اند که تخت‌های بیمارستان‌ها ظرف دو هفته آینده پر می‌شوند. لهستان نیز نخستین بیمارستان موقت را با ظرفیت ۱۲۰۰ تخت خواب در یکی از استادیوم‌های ورزشی خود راه اندازی کرده است که گفته می‌شود در آستانه تکمیل شدن است.

سایر کشور‌های اروپایی مانند دانمارک و نروژ نیز تدابیر بهداشتی را تشدید کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار