هشدار هواشناسی خراسان رضوی نسبت به وقوع بارش‌های رگباری

مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری پراکنده همراه با کاهش دمای هوا در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نفوذ و گسترش سامانه ناپایدار جوی از فردا  با جریانات سرد و مرطوب شمالی همراه است.

این سامانه افزایش ابرناکی، کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دمای هوا، افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌های رگباری در برخی از نقاط توام با رعد و برق، تشکیل مه و کاهش میدان دید در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی در استان را موجب خواهد شد.

براساس این گزارش وقوع بارندگی از روز یکشنبه تا روز دوشنبه در نیمه شمالی خراسان رضوی پیش بینی شده و از روز چهارشنبه تا پایان این هفته  گسترش بارندگی در اغلب نقاط استان رخ خواهد داد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به فراهم نمودن تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ناشی از کاهش دما، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیر هستند و همچنین اقدامات لازم به منظور جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده تاکید کرده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.