مانور پدافند غیر عامل در خنداب

مانور پدافند غیر عامل به منظور آمادگی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان خنداب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و به منظور آمادگی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان خنداب در برابرخطرات احتمالی مانور پدافند غیر عامل برگزار شد.

خزائی پور فرماندار شهرستان خنداب در حاشیه این مانور در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ۲ سناریو تعریف کردیم که در سناریوی اول به مدیران مربوطه اطلاع داده شد که در ساعت تعیین شده در فرمانداری حضور داشته باشند.

خزائی پور افزود: در سناریو دوم و در راستای مقابله با بحران فرضیه تصادف، آتش سوزی، قطع شدن شبکه‌های آب و برق انجام شد و با ادارات خدمات رسان تماس گرفته شد که نیروی انتظامی سریع‌ترین عملکرد را داشت.

او اضافه کرد: هدف از برگزاری این رزمایش این است که ادارات آمادگی لازم را در برابر حوادث احتمالی داشته باشند که به نحو مطلوب در کوتاه‌ترین زمان خدمات مطلوب ارائه دهند.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

به گفته فراهانی مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی طرح جامع پدافند غیر عامل استان مرکزی درمرحله نهایی است و به دنبال رفع آسیب‌ها و چالش‌ها هستیم.

فراهانی افزود: گسترش آموزش عمومی، بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات و آشنایی مردم با مفاهیم پدافندی از جمله برنامه‌های پیش رو است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.