مسجدی: به فدراسیون فوتبال برای برگزاری بهتر مسابقات لیگ برتر کمک خواهیم کرد/ تمام ورزشکاران به زودی می‌توانند از بیمه کرونا استفاده کنند

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره برگزاری مسابقات ورزشی در شرایط کرونایی جامعه توضیحاتی داد.

احمد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیمات جدید این فدراسیون در ارتباط با لغو یا ادامه مسابقات ورزشی عنوان کرد: قطعا نگرانی از وضعیت کرونا در جامعه باعث تاثیر در فعالیت‌های ورزشی نیز می شود و شاید باعث دامن زدن به همه گیری ویروس کرونا در جامعه شود.  ولی قطعا فدراسیون پزشکی ورزشی هماهنگ با وزارت بهداشت و درمان نسبت به تهیه شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کرده و هیچ شیوه نامه‌ای را بدون اجازه وزارت بهداشت و درمان ابلاغ نکرده ایم.

به فدراسیون فوتبال جهت برگزاری بهتر مسابقات لیگ برتر کمک خواهیم کرد

او گفت: لیگ برتر فوتبال آغاز شده است ناظران ما مراقب وضعیت مسابقات هستند تست‌های کرونا را به صورت کاملا مرتب خواهیم گرفت و به کمک فدراسیون فوتبال مراقب وضعیت مسابقات هستیم.

او در رابطه با شروع نشدن بعضی رقابت‌های ورزشی بیان کرد: برنامه ریزی بعضی از فدراسیون‌ها در این شرایط خاص از قبل اتفاق افتاده است. بعضی از فدراسیون‌ها که باید در مسابقات بین المللی شرکت کنند و نیاز است که ورزشکار در شرایط مسابقه قرار بگیرد و بر اساس شیوه نامه‌ها به آن‌ها اجازه داده ایم. اما از باقی فدراسیون‌ها درخواست داشتیم که اگر رویدادی مهمی را پیش رو ندارند فعالیت‌های خود را به تعویق بیندازند و به زمان دیگری موکول کنند.

همه ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند

مسجدی درباره شیوه نامه‌های ابلاغی به فدراسیون‌ها گفت: آنچه که در این شیوه نامه‌ها وجود دارد بر اساس استاندار‌های بهداشت جهانی است و همه ملزم به رعایت آن هستند و ناظران ما بر اجرای درست این شیوه نامه‌ها نظارت می‌کنند. ورزش‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود شاید کمی به لحاظ شرایط برگزازی مسابقه آزاد‌تر باشند و ورزش‌هایی که در فضای سربسته باشند شیوه نامه‌ها را سخت گیرانه‌تر باید رعایت کنند. ناظران ما هر هفته در ستاد کرونا به ما گزارش‌های خود را ابلاغ می‌کنند و اگر جایی این شیوه نامه‌ها رعایت نشود حتما با آن فدراسیون برخورد خواهد شد.

مسجدی درباره فعالیت باشگاه‌های ورزشی عنوان کرد: ما وقتی درباره باشگاه ورزشی صحبت می‌کنیم باید کل کشور را در نظر بگیریم. در بعضی استان‌ها شورای تامین اجازه فعالیت را به باشگاه‌ها ورزشی می‌دهد و در بعضی استان‌ها با توجه به شرایط کرونایی آن شهر این اجازه داده نمی‌شود. برای اینکه ما بتوانیم یک پارچه سازی انجام دهیم، طرحی به نام باشگاه ایمن را ارائه دادیم تا باشگاه‌هایی که می‌توانند شیوه نامه هارا به بهترین نحو ممکن رعایت کنند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. ولی در زمانی که شورای تامین استان اعلام تعطیلی کند فعالیت این باشگاه‌ها غیر قانونی است، اما به صورت کلی شرایط استان‌ها متفاوت است و باید طبق همان شرایط تصمیم گیری کرد.

ناظران در صورت مشاهده تخلف باشگاه‌ها نسبت به تعطیلی و یا بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اقدام می‌کنند

مسجدی درباره برخورد با باشگاه‌های که بدون مجوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: هم ناظران ما و هم ناظران بهداشت و درمان در صورت مشاهده تخلف باشگاه‌ها نسبت به تعطیلی و یا بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اقدام می‌کنند. طبق شکایات مردمی و یا گزارشات ماموران به تخلفات رسیدگی می‌کنیم.  ۷۲۰ ناظر در کشور داریم که نسبت به بازدید دوره‌ای باشگاه‌ها اقدام می‌کنند و بر اساس گزارشات آن‌ها نسبت به برخورد با آن‌ها اقام می‌شود.

او درباره فعالیت باشگاه‌های ورزشی در شهر تهران گفت: در ۱۰ روز گذشته شورا‌ی تامین استان و ستاد مبارزه با کرونا در تهران دستورالعمل داده است که در این ۱۰ روز به علت شرایط خاص جامعه باشگاه‌ها باید بسته باشند و فعالیتی نداشته باشند.

او درباره مستند کرونا عنوان کرد: ما ۳۶ جلسه مبارزه با کرونا در ورزش را برگزار کردیم در این جلسات روسای فدراسیون‌ها حاضر می‌شدند و درخواست‌های خود در ارتباط با شرایط برگزاری مسابقات رشته‌های خود و همچنین چگونگی رعایت شیوه نامه‌ها در رشته‌های خود با ما هماهنگ می‌کردند و این باعث هماهنگی بین فدراسون‌ها و وزارت ورزش و جوانان شده است که ثمرات آن می‌شود به برگزاری بعضی رشته‌های ورزشی اشاره کرد.

تمام ورزشکاران و خانواده‌های آن‌هامی توانند از بیمه کرونا استفاده کنند

مسجدی درباره بیمه کرونا تصریح کرد: ما یک سیستم خدمات درمانی داریم که بیش از ۳۰ سال است که مشکلات ورشکاران را حل کرده است.  اما زمانی که بیماری مثل کرونا در جامعه شروع به همه گیری کرد ما توانایی پوشش هزینه‌های درمانی این بیماری را نداشتیم. به این دلیل تصمیم گرفتیم با بیمه‌های بزرگ کشور بیمه‌ای خاص تحت عنوان بیمه کرونا را تشکیل دهیم. کار‌های نهایی این بیمه انجام شده است و به امید خدا در هفته آینده تمام ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها می توانند از این بیمه استفاده کنند.

مسجدی درباره تست گیری‌های دوپینگ ورزشکاران عنوان کرد: متاسفانه بدهی بسیار زیادی را به موسسه کلن آلمان داشتیم و مقدار زیادی از این بدهی را پرداخت کردیم. ۵۰ نمونه آزمایش دوپینگ داشتیم که خوشبختانه همه آن‌ها منفی بوده است و از همه ورزشکاران نیز تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.