پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به صنایع دستی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: تاکنون ۱۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات خسارت کرونا برای ۵۰۲ پرونده تائید شده به هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان زنجان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت:در مجموع ۷۲۱ پرونده شامل هنرمندان بیمه شده و غیر بیمه‌ای برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی  زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.

او افزود: از این تعداد تسهیلات ۵۰۲ طرح به مقدار پرداخت شده است که اشتغال هزار و ۱۸۵ نفری را دربر داشته است و ۲۱۸ پرونده در دست بررسی و پرداخت است.
 
ارجمند ادامه داد: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه صنایع دستی است که با دارا بودن بیشترین تعداد نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و شمار هنرمندان فعال در این صنعت، بیشترین خسارت و آسیب را از کرونا متحمل شده است.

او گفت: با توجه به این‌که اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در استان زنجان از سایر بخش‌ها بیشتر است، با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی چکرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: هم اکنون ۶ هزار نفر در استان  زنجان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.
 
او ادامه داد: بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می‌روند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.