گزارش سال مالی هوندا و تویوتا منتشر شد

با وجود افت درآمدزایی شرکت تویوتا، هوندا توانسته در زمان شیوع ویروس کرونا همچنان فروشی رو به رشد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش مالی شرکت تویوتا در سه ماه اخیر نشانگر افت درآمد ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته است. با وجود تاثیر منفی ویروس کرونا بر روی کارخانه‌های مختلف، این مجموعه توانسته نسبت به رقبای خود بهتر عمل کند.

شرکت تویوتا در گزارش مالی خود از درآمد ۴۷۰.۵ میلیارد ینی مطابق با ۴.۵ میلیارد دلار خبر داده که نسبت به سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ین کاهش یافته است. همچنین فروش کل این مجموعه طی سال ۲۰۲۰ از ۶.۷۷ تریلیون به ۷.۷.۶۴ رسیده که میزان قابل توجه‌ای به حساب می‌آید. مدیرعامل این شرکت، آکیو تویودا، اظهار داشته که سال ۲۰۲۰ بسیار برای کارمندان سخت بوده و آن‌ها زمان‌های زیادی را فعالیت داشته‌اند.

شرکت تویوتا برای افزایش کارايی کارخانه‌های خود اقدام به تولید ماسک و نقاب‌های محافظ صورت کرد تا کارمندان این مجموعه امنیت بیشتری داشته باشند. گفتنی است؛ تویوتا در سال مالی اخیر توانسته ۹.۴ میلیون خودرو را به فروش برساند. با این وجود شرکت مذکور سال گذشته توانسته بود ۱۰.۵ میلیون اتومبیل را به دست مشتریان برساند.


بیشتر بخوانید


جزئیات گزارش مالی شرکت هوندا

جزئیات گزارش مالی شرکت هوندا

از طرف دیگر شرکت هوندا توانسته طی سه ماه اخیر رشد ۲۳ درصدی در سوددهی خود داشته باشد. با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات این چنینی در سال ۲۰۲۰، هوندا توانسته درآمدی ۲۴۰.۹ میلیارد ینی داشته باشد که نسبت به ۱۹۶.۵ میلیارد ین در سال گذشته رشد قابل توجه‌ای به حساب می‌آید.

مسئولان شرکت هوندا اظهار داشتند برای رسیدن به سوددهی و درآمدزایی بیشتر هزینه‌های بسیاری را قطع کرده‌اند. شرکت هوندا در ابتدای سال ۲۰۲۰ با کاهش فروش اتومبیل‌ها مواجه بود. اما اکنون این مجموعه توانسته درآمد سال مالی خود را از ۱.۶ میلیارد دلار به ۳.۸ میلیارد دلار برساند. هوندا در سه ماه اخیر ۱.۲۵ میلیون اتومبیل و ۴.۵ میلیون موتورسیکلت را به فروش رسانده است. سود شرکت هوندا در سال مالی ۲۰۲۰ مطابق با ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده که با وجود شیوع ویروس کرونا میزان قابل توجه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۹:۰۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
مانند ایران خودرو وسایپا هستند که پدر ملت ایران رو دراوردند
آخرین اخبار