مقام یمنی: پس از رفتن ترامپ، تنها چنون ائتلاف سعودی باقی مانده است

یک مقام یمنی اعلام کرد با پیروزی جو بایدن و رفتن ترامپ، تنها جنون ائتلاف سعودی باقی مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عضو «هیئت صنعا» در مذاکرات صلح یمن، در پی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که «جنون ترامپ» به پایان رسیده است.

«عبدالملک العجری» عضو هیات ملی مذاکرات صلح یمن دیشب (شنبه شب) همزمان با اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در توئیتی نوشت که جنون ترامپ به پایان رسید.

او در ادامه این توئیت افزود: اکنون پایان جنون ائتلاف سعودی و تجاوزات آن‌ها علیه یمن باقی مانده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در صفحه توئیتر خود با اشاره به بی‌نتیجه بودن "نمایش قدرت" در انتخابات آمریکا و شکست ترامپ در این انتخابات نوشت: همانطوری که این نمایش قدرت نتیجه نداد، اصرار شما (ائتلاف علیه یمن به سرکردگی عربستان) بر ادامه جنگ در یمن و محاصره این کشور بی‌نتیجه خواهد بود.

گفتنی است در انتخاباتی که سه شنبه هفته گذشته در آمریکا برگزار شد، جو بایدن ۷۷ ساله با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

دولت ترامپ در طول چهار سال گذشته علاوه بر کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی، همه‌گونه تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار ائتلاف به سرکردگی عربستان به منظور حمله به شهروندان یمنی قرار داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار