اجرای طرح "مسجد سنگر سلامت" در مشهد

طرح مسجد، سنگر سلامت در ۵۰ مسجد محوری مشهد با همکاری بسیج جامعه پزشکی و استفاده از ظرفیت قرارگاه مواسات خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به اجرای طرح "مسجد سنگر سلامت" در مشهد، گفت: این طرح با توجه به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اتکا به ظرفیت‌های مردمی مسجد و محله اجرا می‌شود.

او افزود: در این زمینه جلسات آموزشی و توجیهی ویژه امامان جماعت مساجد مورد نظر برگزار شده و در این طرح تیم‌هایی با ۱۰ نفر، شناسایی، هدایت، مراقبت، آموزش و درمان و حمایت از بیماران را انجام می‌دهند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ادامه داد: شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

مهدوی ارفع بیان کرد: آموزش، مراقبت و درمان از جمله کمک به بهبود بیمار و پیشگیری از ابتلای اطرافیان از طریق آموزش به بیمار و خانواده وی، مشاوره پزشکی و خدمات پرستاری در منزل و تقویت جسمی بیمار ازطریق مشاوره لازم غذایی و خوراکی و توزیع مکمل‌های دارویی موثر و خوراکی‌های مناسب از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.