مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

مبارزه با کرونا به شکل محله محور تعداد بیماران را کاهش می‌دهد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مبارزه با کرونا به صورت محله محور به قطع زنجیره انتقال ویروس و کاهش تعداد بیماران کمک می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی مقابله با کرونا افزود: تشکل‌های مردم نهاد همان گونه که در موج اول کرونا با تمام توان پای کار آمدند اکنون نیز با همان جدیت حضور فعالانه دارند و انتظار می‌رود با هماهنگی و هم افزایی با سایر گروه‌های مردمی برای مقابله با کرونا در محلات مستقر شوند.

بیدخام تاکید کرد: در مبارزه محله محور باید با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، توجیه مردم به ماسک زدن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شناسایی بیماران و ارجاع آن‌ها به مراکز درمانی در راستای مقابله با این ویروس منحوس تلاش کرد.

این مسؤول به آمار پنج هزار نفری رابطان بهداشت در استان اشاره کرد و گفت: برای مقابله با کرونا قرار نیست همه گروه‌ها در محلات حضور فیزیکی داشته باشند، بلکه رابطان بهداشت با توجه به ارتباط موثری که با آحاد مردم دارند می‌توانند با ارسال پیام، مکالمه تلفنی و بازنشر پیام‌ها، پوستر و کلیپ‌های مورد تایید علوم پزشکی به جامعه هدف خود یاری برسانند.

بیدخام در خصوص پیامد‌ها و تبعات روانی ناشی از بیماری کرونا از موسسات بهزیستی خواست در راستای کاهش آلام و مشکلات روحی و روانی شهروندان به ویژه خانواده‌های که درگیر بیماری هستند و یا عزیزی را از دست داده‌اند با ارایه مشاوره‌های غیر حضوری، آنلاین و تلفنی به موضوع تاب آوری خانواده‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار