رفع مشکل کمبود داروی «سل سپت» در استان قزوین

مدیر نظارت بر امور دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی با نام تجاری سل سپت تامین شده است و بیماران می‌توانند داروی مورد نیاز خود را به صورت هفتگی از داروخانه هلال احمر تهیه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر امید کارگاه مدیر نظارت بر امور دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به کمبود‌های مقطعی بوجود آمده در توزیع داروی «سل سپت» و دارو‌های مشابه در داروخانه‌های استان و نیاز بیمارن پیوندی و کلیوی به این دارو، با تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان دارویی این معاونت، مشکل کمبود این دارو، برطرف و در اختیار داروخانه منتخب قرار گرفت.

دکتر کارگاه بیان کرد که در حال حاضر، داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی، با نام تجاری سل سپت، سوپریمون، سیوگان و مایکفورتیک، با قابلیت مصرف در بیماری لوپوس، نارسایی کلیه و بیماران پیوندی، در کل کشور دچار کمبود می‌باشد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، بیماران می‌توانند داروی مورد نیاز خود را به صورت هفتگی از داروخانه هلال احمر تهیه کنند.

گفتنی است، کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه، به صورت مستمر در حال پیگیری کمبود‌های دارویی می‌باشند و کمبود‌های مقطعی داروها، با اولویت، توسط این حوزه بررسی و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار