افزایش ۲۱۲ درصدی گازرسانی در استان فارس

استاندار فارس گفت: با پوشش ۹۸ درصدی گازرسانی به خانوارها، فارس به عنوان استان سبز شناخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیین بهره برداری از ۱۸۸ پروژه گازرسانی استان فارس با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار فارس و مدیرعامل شرکت گاز استان فارس به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد.

استاندار فارس که در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از خانوار‌های استان از نعمت گازرسانی بهره‌مند شده اند، از کسب عنوان استان سبز برای فارس خبر داد.

عنایت الله رحیمی افزود: این طرح‌ها شامل تکمیل عملیات گازرسانی به یک شهر، ۵۵ روستا و ۱۲۵ طرح صنعتی بوده و گام بلندی برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی، افزایش رفاه، ایجاد اشتعال و حفظ محیط زیست در استان فارس محسوب می‌شود.

او با اشاره افزایش ۲۱۲ درصدی گازرسانی روستایی از سال ۹۲ تاکنون در استان، گفت: طی این بازه زمانی شاهد افزایش ۶۰ درصدی مشترکان و همچنین افزایش ۹۲ درصدی شبکه گذاری بوده‌ایم.

رحیمی افزود: فارس از پهناورترین استان‌های کشور و دارای هشت هزار روستاست که بیش از چهار هزار روستای این استان بیش از بیست خانوار جمعیت دارد.

او با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان در فارس این استان را دارای بیشترین شهرستان در کشور دانست و افزود: فعالیت‌های درخور توجه شرکت نفت موجب رضایتمندی مردم در استان فارس شده است.

رحیمی همچنین پیوستن فارس به پویش استان سبز را اقدامی بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: این طرح علاوه بر مزایای بی شمار، موجب نشاط و امید آفرینی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۸ هزار و ۷۵۶ خانوار شهری و روستایی فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

او بیان کرد: این طرح‌ها با هدف اجرای محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا شد و علاوه بر رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

نماینده عالی دولت در این جلسه خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها، استفاده بیشتر ازپتانسیل‌های نفتی و گازی فارس، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ثروت آفرینی برای توسعه کشور در زمینه نفت و گاز شد.

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت گاز استان فارس طرح بزرگ گازرسانی به شهر بیرم، ۵۵ روستای فارس و ۱۲۵ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات گازرسانی به ۸ شهر رستاق، دوبرجی، فدامی، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و عمادشهر، ۱۴۹ روستا و ۳۲۵ واحد صنعتی فارس با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است که با افتتاح این طرح‌ها ۱۰۰ درصد شهر‌های فارس و ۹۶ درصد روستا‌های این استان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

در ابتدای دولت یازدهم ۸۰ شهر فارس از گاز طبیعی برخوردار بود که اکنون این تعداد با رشد ۲۸ درصدی به ۱۰۲ شهر افزایش یافته است.

پیش از سال ۹۲ گازرسانی تنها به ۶۷۷ روستا انجام شده بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون بیش از دو هزار و ۱۱۶ روستا از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شده که این موضوع بیانگر رشد بیش از دو برابری و نهضت گازرسانی به روستائیان فارس است.

در هفت سال اخیر، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گذاری، انجام، ۵۹۰ هزار اشترک جدید، ایجاد و ۲۳۱ هزار علمک گاز نصب شده که به ترتیب نمایانگر رشد ۹۳، ۶۰ و ۳۹ درصدی در توسعه خدمات گازرسانی استان است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار