آزمایش خودروهای مافوق صوت موفقیت آمیز بود

شرکت Bloodhound اعلام کرد که توانسته است خودرو مافوق صوت خود را تولید و مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Bloodhound SSC یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فناوری است که در حال حاضر تمرکز اصلی خود را روی ساخت وسایل زمینی با سرعت بسیار بالا قرار داده و در حال آزمایش وسایل حمل و نقل با سرعت بسیار بالا است. به تازگی نیز این شرکت از یک خودروی عجیب رونمایی کرده که ظاهری شبیه به جت دارد. این خودرو توانسته است در آفریقای جنوبی مورد آزمایش قرار گیرد و به رکورد باورنکردنی سرعت ۷۶۳ مایل در ساعت دست پیدا کند؛ این اولین رکورد مافوق صوت ثبت شده توسط یک ماشین پس از سال ۱۹۹۷ است که آزمایش آن توسط Thrust SSC انجام شد.

مدیر عامل شرکت Bloodhound درباره آزمایش خود اعلام کرد زمانی که شرکت به مشکل مالی خورده بود و احتیاج به اسپانسر داشتیم هیچ کس حاضر نشد با شرکت ما همکاری داشته باشد، ما این آزمایش را به دلیل کسب اطمینان از سوی اسپانسر‌ها انجام دادیم تا نشان دهیم شرکت به طور جدی روی این پروژه فعالیت دارد و اجرا این پروژه نیز عملی است.

خودروهای مافوق صوت

سرمایه ۸ میلیون پوندی برای پروژه خودروهای مافوق صوت

ظاهرا شرکت Bloodhound به دنبال یک اسپانسر بسیار ثروتمند می‌گردد چرا که برای جلو بردن بیشتر این پروژه احتیاج به سرمایه‌ای بیش از ۸ میلیون پوند بوده و شرکت مذکور هنوز به این میزان دارایی نرسیده است. هنوز این پروژه به طور رسمی مورد آزمایش قرار نگرفته است و مشخص نیست در صورت موفقیت، قرار است در چه صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال هنوز نمی‌توان درباره پروژه خودرو‌های مافوق صوت نظر قطعی داد چرا که هنوز در مرحله پیش از آزمایش قرار دارد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه باید تا زمان انتشار اخبار رسمی درباره آن منتظر ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.