اولین نمونه آزمایشی هواپیمای مسافربری مافوق صوت تولید شد

شرکت Boom اعلام کرد که نمونه آزمایشی هواپیمای مسافربری مافوق صوت این شرکت از جنس کربن ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Boom یکی از شرکت‌های تقریبا نوپا آمریکایی بوده که تمرکز اصلی آن روی ساخت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت است. این شرکت در ماه آگوست اعلام کرد تولید اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت خود را تا پیش از سال ۲۰۵۰ انجام می دهد و به تازگی نیز اولین نمونه نمایشی و آزمایشی از این هواپیما، طراحی شده که می‌تواند ایرادات شرکت Boom در طراحی این هواپیمای مافوق صوت را نمایش دهد و نام آن XB-1 است.

شرکت Boom در طراحی این هواپیما از کربن خالص استفاده کرده است که مقاومت آن در سرعت و حرارت بالا را افزایش می‌دهد؛ گفتنی است؛ این هواپیما ۷۱ فوت طول دارد. این هواپیما توسط سه موتور قدرتمند از نوع J85-15 که توسط General Electric ساخته شده است، پرواز خواهد کرد و نیروی رانشی ۱۲ هزار پوندی تولید می‌کند. این موتور به تازگی طراحی نشده و از دهه ۱۹۵۰ در ساخت ماکت‌های آزمایشی برای هواپیما‌های جنگی یا مافوق صوت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

هواپیما مافوق صوت

استفاده از چاپ سه بعدی در ساخت هواپیمای XB-1

شرکت Boom درباره استفاده از این نوع موتور اعلام کرده است که تا جای ممکن شخصی سازی و بهبود داشته است تا بتواند با بدنه کربنی استفاده شده در این هواپیما سازگاری داشته باشد. علاوه بر این ظاهرا شرکت Boom برای کاهش هزینه و زمان تولید به روش‌های جدیدی روی آورده است، این شرکت از قابلیت چاپ سه بعدی برای طراحی نمونه‌های اولیه و اعمال تغییرات در موتور و قطعات آن‌ها استفاده کرده است.

کلیه اقدامات این شرکت با همکاری دو شرکت سازنده محصولات سه بعدی از طریق چاپ سه بعدی به نام‌های Velo 3D و Stratasys انجام گرفته است و تاکنون نیز نمونه‌های تولید شده به وسیله پرینت سه بعدی موفق بوده‌اند. از دیگر موارد بسیار جذاب استفاده شده در هواپیمای XB-1 می‌توان به وجود یک دوربین فیلمبرداری با وضوح بسیار بالا در بخش دماغه اشاره کرد که به خلبان کمک می‌کند تا در هنگام فرود به مشکلی برنخورد. با این حال طبق اعلام شرکت Boom هواپیمای مافوق صوت XB-1 آماده آزمایش است و در آینده باید منتظر ساخت اولین نسخه نهایی از آن بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار