تشدید برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان، جمع‌آوری عرضه‌کنندگان مرغ زنده در مهاباد تشدید شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با تشکیل اکیپ‌های نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت‌ودرمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

آغاز افزود: در طول ۷ ماهه امسال ۲۱ مورد برخورد در مراکز غیرمجاز مرغ زنده صورت گرفت و ۱۰ مورد قطعه بندی و مرغ زنده جمع‌آوری، ۵ دستگاه خودرو توقیف و ۵ باب مغازه پلمب شد.

او از اجرای طرح ممنوعیت فروش مرغ زنده خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و همچنین رعایت نکات بهداشتی طرح ممنوعیت فروش مرغ زنده در دستور کار قرار گرفته و کنترل راه‌های مواصلاتی به منظور جلوگیری از ورود آن به شهر اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این مراکز مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود، اضافه کرد: برخی افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح مرغ زنده اقدام کرده و علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


آغاز اذعان کرد: شهروندان باید همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.