مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛

یک هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه هفته وحدت در کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: یک هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه هفته وحدت در کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان صبح امروز در جمع خبرنگاران  گفت: کتابخانه‌های عمومی استان همدان هر ساله با فرارسیدن هفته وحدت ویژه برنامه‌های متفاوتی برای تعمیق باور‌های دینی برگزار می‌کنند که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا حدود یک هزار و ۵۰۰ برنامه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: هر سال با فرا رسیدن هفته وحدت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی کتاب محور با هدف تعمیق باور‌های دینی و شناخت بیشتر اعضا با شخصیت و سیره رسول خدا در سطح ۱۱۶ کتابخانه عمومی سراسر استان برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا همه برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  افزود: البته امسال یک تفاوت دیگری نیز داشت که باعث شد این برنامه‌ها با قوت بیشتری برگزار شود و آن اهانتی بود که در کشور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت.

زارعی بیان کرد: همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تمام تلاش خود را به کار بستند تا پیام مهربانی و صلح پیامبر اسلام را که بزرگترین معجزه‌اش کتاب است به وسیله همان کتاب به گوش همگان برسانند.

او ادامه داد: در این برنامه‌ها زندگی پیامبر اکرم (ص)، رفتار و اقدامات آن حضرت به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا تصویری روشن و واقعی از پیامبر گرامی و دین مبین اسلام ترسیم شود.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اضافه کرد: در این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفتند و کتاب‌های مناسب آن‌ها به راه‌های مختلف معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

زارعی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ برنامه در کتابخانه‌ها برگزار شد گفت: سه برنامه شب شعر در محافل استان با حضور شاعران شاخص، ۱۵۰ نشست کتاب‌خوان با محوریت شخصیت، سیره و زندگی حضرت رسول الله (ص)، ۱۳۶ جلسه مطالعاتی به صورت آنلاین در کلیه کتابخانه‌ها، ۶۹ فعالیت مناسبتی با حضور افراد شاخص، ۳۰۴ معرفی کتاب‌های کتابخانه‌ها به صورت آنلاین در شبکه‌های مجازی، برگزاری ۶۵ مسابقه فرهنگی شامل مسابقات کتاب‌خوانی، روزنامه دیواری و ۱۵ جلسه نقد کتاب بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

او به برپایی ۲۵۰ نمایشگاه، شامل نمایشگاه کتاب با موضوع حضرت رسول الله (ص)، و امام صادق (ع) و برگزاری ۱۵ نشست نمایشنامه‌خوانی نیز اشاره کرد و افزود: در این میان با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان به دلیل پاک بودن لوح وجودی‌شان شرایط ایده‌ال‌تری برای انس با پیامبر گرامی اسلام دارند، بیشتر مورد توجه کتابداران قرار گرفتند و برنامه‌های متنوعی برای آنان برگزار شد که شامل ۲۵۰ ویژه برنامه شامل قصه‌گویی، نقاشی، کتاب‌خوانی، ساخت کاردستی، روزنامه دیواری و ... با موضوع هفته وحدت می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: ۲۴۰ محتوا در صفحات مجازی با هشتگ‎های #من عاشق محمدم، #من محمدرادوست دارم، #یامحمد، #رحمه للعالمین، #رسول مهربانی، #اسلام#دین#مهربانی، #توهین به پیامبران ممنوع، #اللهم صل علی محمد وآل محمد، I_love_muhammad_P.H.U.H#، muhammad_for_all# و #محمدفرستاده مهربانی (هشتگ اختصاصی) تولید شده که در صفحات کتابخانه‌ها منتشر شده است.

زارعی افزود: همزمانی هفته وحدت با ایام هفته کتاب فرصتی است برای همه ما که با تعمق در کتاب الهی و کتب برجسته دیگر که راه درک و فهم بهتر پیام حضرت محمد (ص) را برای ما فراهم می‌کند، از فلسفه وجود دین اسلام بیشتر آگاهی یابیم.

او بیان کرد: استمرار امور فرهنگی در هر شرایطی یکی از لازمه‌های تعمیق اصول و مبانی دین اسلام و البته شناخت پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) است تا هر فردی به تناسب خود پیام خداوند را دریافت و در زندگی خود به کار گیرد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  افزود: بعثت نبی مکرم اسلام از این رو بود که الگو و اسوه بی بدیلی که رفتار و کردار الهی در وجود مبارک ایشان متبلور است، به انسان شناسانده شود تا بهتر بتواند به مقام والای خود که ظرفیتش در وجود او گنجانده شده، دست یابد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.