ثبت‌نام ۲ هزار و ۹۲۵ واحد تولید صنایع دستی لرستان در سامانه کارا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۲۵ واحد گردشگری و تولید صنایع دستی استان جهت دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت : در ایام شیوع ویروس کرونا با توجه به آسیب دیدن بسیاری از مشاغل، امکان استفاده از تسهیلات ۱۲ درصد برای مشاغل آسیب دیده در حوزه صنایع دستی و گردشگری فراهم شده است.

او افزود: تسهیلات سامانه کارا در قالب تسهیلات اشتغالزایی عشایری و روستایی مشمول افرادی میشود که محل کارگاه و یا سکونت آن‌ها در یکی از مناطق روستایی باشد و در این راستا تاکنون ۲ هزار و ۹۲۵ واحد گردشگری و صنایع دستی استان متقاضی دریافت تسهیلات در قالب این طرح شده اند.

قاسمی با بیان اینکه این کارگاه‌ها بیشتر واحد‌های بوم گردی و مشاغل خانگی استان در مناطق روستایی هستند، ادامه داد: امکان پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل مشاغل مربوط به صنایع دستی و گردشگری خسارت دیده فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرست اضافه کرد: همچنین تاکنون حدود یک میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری و بیش از۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده که این روند در آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او با اشاره به امهال سه ماهه مالیات و ارزش افزوده در کل کشور افزود: برای بازپرداخت تسهیلات بانکی از این مهلت سه ماهه در جهت کمک به بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم.

هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی با ۵۲ رشته در استان وجود دارد، که بیش از ۳۶ هزار هنرمند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.