سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سند تحول بنیادین در برگیرنده همه ابعاد فعالیتی و برنامه‌ای در نظام تعلیم و تربیت و نقشه راه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان و شورای اداری چابهار ضمن قدردانی از مجموعه تلاش‌ها و اقدامات مسوولان و فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهارداشت: درک حقیقت و در نظر گرفتن شرایط موجود در هر مجموعه‌ای می‌تواند زمینه ساز نقش آفرینی افراد در جایگاه خود باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: اگر به دنبال موفقیت در امور و تحقق اهداف برنامه‌ها هستیم باید از سرمایه‌های فکری، اجتماعی و خرد جمعی بهره‌گیری و استفاده بهینه کنیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: پرورش و تربیت استعداد‌های نهفته دانش آموزان در حقیقت رسالت اصلی معلمان است و مردمان خوب سیستان و بلوچستان و فرزندان این سامان، گنج‌هایی پنهان هستند.

او با اشاره به نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: درس‌های فراوان این نامه برای مردم می‌تواند راهنما و دلیلی واضح و روشن در مسیر زندگی باشد که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در نزد صاحبان علم و خرد و دین برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: یکی از عواملی که در زندگی افراد تاثیر فراوانی دارد، دقت در سرگذشت پیشینیان و نگاه به تاریخ بوده که در این نامه به خوبی از آن یاد شده است.

او تصریح کرد: دانش آموزان فطرتی پاک و قلب و دلی ظریف و نرم دارند که به واسطه آموزش‌های علمی، دینی و اعتقادی پرورش می‌یابند و این موضوع بسیار مهم و حیاتی بوده و نیازمند دقت نظر و آگاهی هر چه بیشتر است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تربیت دینی فرزندان ایران اسلامی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت قرآنی و تبیین معارف اسلامی در بین دانش‌آموزان یک ضرورت است و موجب تعیین مسیر اصلی در زندگی افراد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی معلمان را پدران و مادران معنوی دانش آموزان دانست و اظهارداشت: رفتار عاطفی، مهربان و صمیمی معلمان با دانش آموزان در راستای تاثیرپذیری مخاطبان بسیار مهم است و در مسیر تحصیل و تهذیب آنان نقش مهمی خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان اهتمام به تربیت جامع و کامل فرزندان را از دیگر درس‌های این نامه عنوان کرد و افزود: بهره گیری از تجارب و اندیشه دیگران، تدبر در امور، تحلیل و تجزیه شنیده‌ها و گفته‌ها، تعمیق آموزش و پرورش در جان مخاطبان و بهره گیری از فرصت‌ها در دستیابی به اهداف بسیار مهم و موثر است.

وی بر ارتقای سطح همکاری‌های بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت:از آنجایی که رسالت این دو نهاد رسالتی مشترک است در مسیر تربیت مخاطبان می‌تواند موجبات موفقیت‌ها را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان نیز اظهارداشت: تلاش همگانی در راستای عملیاتی شدن و اجرای سند تحول بنیادین در کف کلاس و مدرسه در تمام استان در حال انجام است و با تمام توان به دنبال بهره جستن از ظرفیت‌های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت در مسیر بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی هستیم.

حمیدرضا رخشانی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت و تلاش همگانی در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین یک ضرورت است و با تمام توان بدنبال تحقق آن هستیم.

وی افزود: همراهی و همدلی مجموعه‌های مختلف بویژه مسوولان استانی و شهرستانی با برنامه‌ها و اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در کف کلاس و مدرسه، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت در مسیر بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.