امام جمعه زاهدان:

توجه به توانمندی مردم بومی در طرح‌های سواحل مکران در اولویت باشد

امام جمعه زاهدان گفت: توجه به توانمندی‌های مردم بومی و محلی و بهره‌مندی آنان از مزایای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه سواحل مکران باید در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد تا ضمن ایجاد اشتغال برای مردم، کدورتی برای عدم منتفع شدن آنها از پروژه‌های بزرگ وکوچک بوجود نیاید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: رفت وآمدهای وزرا و مسئولان کشوری امید است موجب رشد و عمران وآبادانی این منطقه شود تا شاهد حل مشکلات پیش رو باشیم و این حضورهای مسوولان مردم را بیش از گذشته توانمند و روز به روز موفق تر کند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه تلاش در راستای ارتقا وحدت و انس و الفت میان مردم از اهداف و اولویت های من است، گفت: باید در استان یک حرف و صدا شنیده شود و با تشویق مردم مسئولان در جهت گیری برای خدمت توفیق بهتری پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: برخی از طرح های عمرانی باید در سالهای گذشته اجرا و افتتاح می شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مردم سیستان وبلوچستان همچنان با مشکل آب، راههای استاندارد و مناسب، بهداشت وبیمارستان، کمبود مدارس و دهها مورد دیگر روبرو هستند که نیاز است با روحیه بسیجی، کارهای جهادی، تلاشهای مضاعف وامیدوارانه خلاها جبران خواهد شد.

وی گفت: مسئولان باید با انجام درست کارها و نیت خیر فعالیت کنند تا خداوند برکت دهد و در کنار اینها همدلی و همفکری همه را می طلبد تا موفقیت ها و رشد و پیشرفت حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: مشارکت جوانان و همراهی بیش از پیش مردم در همه کارها می تواند مشکلات را حل کند و این در عرصه روزهای اول انقلاب، دوراه دفاع مقدس و دوران سازندگی کاملا مشهود بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: سلامت مالی واخلاقی مسئولان در سازمانهای مختلف خیلی مهم است زیرا زمینه فساد خیلی زیاد است و باید انسان در مقابل وسوسه های شیطان مقاوم باشد تا فریب نخورد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان حجت الاسلام عبدالهی را به عنوان نماینده نهاد رهبری در امور اهل سنت چابهار معرفی کرد از مسئولان و معتمدان و ریش سفیدان خواست با وی همراهی و همکاری داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: هفته وحدت هفته اخوت و وحدت اسلامی است که امیدواریم در ایران اسلامی بصورت همیشگی وحدت جاری باشد و همه زیر چتر وحدت باشند و مختص روزهای خاص نباشد.

مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: مشکلات چابهار را همه می دانند امیدواریم رفت وآمدهای مسوولان و مقامات موجب رفع گرفتاری ها شود.

او  ادامه داد: خوشبختانه آیت الله محامی از شمال تا جنوب استان سیستان‌وبلوچستان شناخت خوبی دارند و این آگاهی می تواند ایشان را در فعالیت هایشان بهتر موفق بگرداند.

او  با آرزوی موفقیت همه مسئولان در خدمات رسانی، خاطرنشان کرد: بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک بهتر می تواند مشکلات را مرتفع کند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان نیز تصریح کرد: بندرشهیدبهشتی چابهار قابلیت پذیرش هر نوع کشتی را دارد و می تواند هر نوع کالا را با تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کند.

بهروز آقایی افزود: کریدور ۶ بانده محور جاده ای بطول ۱۸ کیلومتر از گیت شرقی بندرشهیدبهشتی تا پلیس راه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر راه وشهرسازی آغاز شده است که می تواند رفت وآمد کامیون ها را تسریع کنند.

وی ادامه داد: ۳۰ دستگاه تجهیزات مدرن برای بندرشهیدبهشتی خریداری شده و در حال استفاده هستند و علاوه بر آن ۲ لایروب نیز در بندرچابهار وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: ۷۲ فروند کشتی کانتینری، سه کشتی دام زنده و هشت کشتی فله در طول چند سال اخیر پس از افتتاح فاز نخست توسعه بندر چابهار وارد این بندر شده اند.

او بیان کرد: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار ۱۸۱ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته و هم اکنون رتبه سوم بعد از بندر شهیدرجایی و بندر امام در زمینه ورود و خروج کالا را داریم.

او  گفت: شاخص صادرات نیز رشد ۳۷ درصدی دارد و ۵۴ درصد از حجم کالاها مربوط به حوزه خلیج فارس و بقیه از سایر بنادر دنیا بوده است.

معاون توسعه مدیریت وعضو هیات مدیره منطقه آزادچابهار نیز اظهار داشت: در زمینه زیرساخت های ورزشی، آموزشی وبهداشتی فعالیت های خوبی انجام شده بطوریکه هم اینک ۲۰۰ کلاس درس در دست اجرا است و تا سال آینده همه روستاهای همجوار چابهار، کنارک و دشتیاری از چمن ورزشی بهره مند می شوند.

محمداکبر چاکرزهی افزود: تجهیزات و امکانات مورد نیاز به بعضی از بخش ها کمک کرده ایم و هم اینک ۳۰ پروژه و کتابخانه و خانه فرهنگ در حال کار است.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهادکشاورزی چابهار نیز گفت: چابهار سدهای مخزنی زیردان وپیشین را دارد ولی شبکه پایین دست ندارند و سه چهارم آب قبل از رسیدن به اراضی کشاورزی هدر می رود.

نورالدین میرلاشاری افزود: کشت ذرت علوفه، ماش دشتیاری و خربزه با یک بارندگی و یا آبیاری قابل انجام است لذا با تخصیص ردیف ملی اعتباری می توان هوتک ها وبندسارها را ساماندهی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار