نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تشکیل کمیته امداد یکی از مهمترین اقدامات امام خمینی(ره)بود

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: امام خمینی (ره) آثار و برکات بسیاری را برای مردم کشور به ارمغان آورد از جمله انقلاب اسلامی ایران و در کنار آن تشکیل کمیته امداد که یکی از مهمترین، بهترین و پرثمرترین اقدامات ایشان بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست شورای معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امروزه رهبر معظم انقلاب تأکیدات ویژه‌ای در خصوص توجه و ارائه خدمت به مردم محروم و نیازمند دارند.

امام‌جمعه زاهدان ضمن قدردانی از کارکنان و مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان افزود: آمار بالای خانوارهای نیازمند در استان نگران‌کننده است و مسوولان نباید آمار و ارقام پرداختی در راستای ارائه خدمت به مردم را چشمگیر بدانند و گمان کنند که در حال انجام کار بزرگی هستند بلکه باید به‌گونه‌ای عمل شود تا دیگر هیچ انسان محروم و نیازمندی وجود نداشته باشد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: ارائه خدمات و حمایت از محرومان به‌طور مداوم و مستمر مستلزم پرداخت هزینه‌های زیاد خواهد بود به‌گونه‌ای که با این حجم بالای خانواده‌های نیازمند، مبلغ دریافتی آنان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) چشمگیر نخواهد بود بنابراین نیاز است که این نهاد سیاست و راهبرد اشتغالزایی افراد نیازمند را در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به اینکه کل کمیته امداد مزین به نام امام خمینی(ره) است و توفیق خدمت به قشر محروم و نیازمند جامعه را دارد، گفت: باید شکرگزار توفیقی که نصیبتان شده باشید و همواره کرامت مددجویان حفظ شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات ارائه‌شده در کمیته امداد امام خمینی(ره) را برای حل مشکلات مردم، مهم و تأثیرگذار دانست و ادامه داد: ارائه خدمات این نهاد نباید بر اساس سرفصل‌ها و تعاریف کلی باشد بلکه باید متناسب با مشکلات و نیازهای مددجویان تعریف و به نیازهای دارای اولویت اهمیت ویژه داده شود.

اقدامات خوبی برای گازکشی در زاهدان انجام شده است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین در بازدید از شرکت گاز این استان ضمن قدردانی از عملکرد خوب شرکت گاز در توسعه خطوط انتقال گاز به سراسر استان گفت: گاز یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است و در افق ترسیم شده برای رشد و توسعه منطقه یکی از کارهای مهم بر عهده شرکت گاز است.

امام جمعه زاهدان همکاری و همیاری مردم و دستگاه‌های مختلف در پیشبرد اهداف مورد نظر شرکت گاز را برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: به گفته مسوولان امر، ظرفیت انشعابات بیش از آن چیزی است که مردم تاکنون برای بهره‌مندی از گاز شهری اقدام کرده‌اند و باید دلایل عدم استقبال مردم از این نعمت خدادادی را تحلیل و بررسی کرد.

او  ادامه داد: اگر مردم دلیل عدم لوله کشی گاز به منازل را قیمت بالای هزینه‌ها می‌دانند باید به گونه‌ای تدبیر شود تا با افزایش سقف تسهیلات این مشکلات به حداقل برسد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: در برخی موارد دلیل عدم استقبال مردم از لوله کشی گاز به منازل دریافت سهمیه سوخت و هزینه بالای فروش آن بوده که در چنین مواردی لازم است تا برابر قانون عمل شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: عملکرد خوب شرکت گاز و پوشش حداکثری شهر زاهدان به گونه‌ای که کار چندین و چند ساله را ظرف مدت ۲ سال انجام داد قابل تقدیر بوده اما نیاز است با همین روحیه جهادی به تلاش خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار