کشف ۳۵۰ قطعه سهره طلایی در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از کشف ۳۵۰ قطعه سهره طلایی در ارومیه خبر داد.

رضا خیری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: بر اساس گزارش های دریافتی فردی قصد داشت تعداد زیادی ‏سهره طلایی را به وسیله اتوبوس از ارومیه به تهران انتقال دهد‎.

او افزود: با توجه به این گزارش مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان سریعا به محل اعزام شدند‎.

خیری گفت: با توجه به اینکه اتوبوس حامل سهره‌ها ارومیه را به مقصد تهران ترک کرده بود موضوع تخلف به پاسگاه نیروی ‏انتظامی واقع در جاده شهید کلانتری اطلاع داده شد‎.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی اتوبوس در ایست بازرسی جاده شهید ‏کلانتری متوقف و با بازرسی از آن ۳۵۰ قطعه سهره طلایی کشف شد‎. 

او افزود: در این تخلف یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد‎.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: سهره‌های کشف شده پس از تغذیه، تیمار و اطمینان از قدرت پرواز در یکی از زیستگاه‌های مناسب رها سازی ‏خواهند شد‎. 

سهره یکی از زیباترین و پرندگان خوش آواز و خانواده‌ای از پرندگان ایرانی است. این پرنده با نوک مخروطی شکل و بدنی ‏کشیده، شبیه به گنجشک که دارای نقش و رنگی زیبا و همچنین آوازی دلنشین است. در ایران ۱۷ گونه از آن‌ها وجود دارد. سهره ‏طلایی ایران یکی از اعضای این خانواده زیباست. ‏

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.