ظریف با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه در جریان سفر خود به اسلام آباد، با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر خود به اسلام آباد، با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.


بیشتر بخوانید


در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت ازهمکاری‌های سیاسی، نظامی و منطقه‌ای دو کشور، گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو‌کشور اشاره و از اقدامات بعمل آمده در مرز جهت تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاه‌های جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌وبلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد در مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاه‌ها از جمله پیشین -‌مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو کشور افتتاح شود.

ژنرال باجوا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های سیاسی و نظامی دو کشور، بر ضرورت گسترش همکاری‌ها در همه ابعاد تصریح و از مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و گذرگاه‌های مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و نیز پیشین -‌مند حمایت کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که به دعوت همتای پاکستانی خود در صدر یک هیئت سیاسی و‌اقتصادی به پاکستان سفر کرده است با استقبال مقامات وزارت امور خارجه این کشور شب گذشته وارد اسلام آباد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار