روحی صفت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفر ظریف به پاکستان غیر طبیعی نیست/ روابط تهران و اسلام آباد رو به پیشرفت است

معاون پیشین دفترمطالعات سیاسی گفت: سفر ظریف به پاکستان غیر طبیعی نیست، در مدت اخیر روابط تهران و اسلام آباد رو به پیشرفت است.

محسن روحی صفت معاون پیشین دفترمطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان، گفت: چنین سفرهایی به کشورهای همسایه با به دفعات زیاد انجام شود، با توجه وضعیت تحولاتی که در منطقه و در سطح بین المللی رخ داده است از جمله موضوع افغانستان اهمیت زیادی دارد که در دستور کار وزیر خارجه کشورمان در دیدار با مقامات پاکستان است، علاوه بر این مذاکرات بین الافغانی، نا امنی‌ها و بی ثباتی‌هایی که در کابل وجود دارد و موضوع سیاست‌های آمریکا در منطقه با توجه به تحولاتی که در واشنگتن در حال روی دادن است هم حائز اهمیت است.

او با اشاره به تحولاتی که بین خود کشور‌های منطقه به وجود آمد، توضیح داد: بین هند و عربستان، پاکستان و کشور‌های خلیج فارس و در شمال قفقاز هم تحولاتی شکل گرفت؛ لذا لازم است دو طرف ایران و پاکستان با هم درباره این موضوعات مشورت داشته باشند و در مورد نوع برخوردی که باید در برخورد با چنین مسائلی داشته باشند، صحبت کنند.

روحی صفت ادامه داد: سفر ظریف به پاکستان غیر طبیعی نیست، در مدت اخیر روابط تهران و اسلام آباد رو به پیشرفت بود و نسبت به دو سال گذشته ما یک روند صعودی در روابط خود با پاکستان داشتیم. این روند صعودی جنبه اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی داشته است و امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

معاون پیشین دفترمطالعات سیاسی با اشاره به ترافیک رفت و آمد در دستگاه دیپلماسی، گفت: وقتی رفت و آمد نباشد باید دید چه مشکلی بین کشورمان و همسایگان وجود دارد، وزارت امور خارجه وظیفه دارد به طور مستمر با همه کشور‌ها رایزنی داشته باشد، ولی گاهی موانع و محدودیت‌هایی پیش می‌آید که این موضوع میسر نمی‌شود، این سیاست جهانی و بین المللی در همه نقاط در تاثیرگذار است.

او افزود: رفت و آمد‌ها بین کشورها به درک بهتر موضوعات کمک می‌کند، سفر ظریف به پاکستان به چین هم مرتبط است، ایران علاقه دارد بین ایران، چین و پاکستان نزدیکی بیشتری اتفاق بیوفتد، چراکه این موضوع می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند. تهران، اسلام آباد و پکن از رشد افراطی گرایی رنج می‌برند و به دنبال مدیریت افراطی گری در منطقه هستند.


بیشتر بخوانید


روحی صفت گفت: سفر و رفت و آمد به پاکستان روی افغانستان هم تاثیرگذار است، لذا برای همین کشور‌های منطقه مهار افراطی گرایی در منطقه را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار