تسهیلات طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده چیست؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس برخی ویژگی‌های طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با بیان اینکه کلیات طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در هفته گذشته با ۱۹۴ رأی تصویب و با در نظر گرفتن اصل ۸۵ قانون اساسی، برای تکمیل مراحل به کمیسیون مشترک واگذار شد، گفت: در این طرح زوایای حمایتی از خانواده و والدین دیده شده است؛ برای نمونه مادران باردار و زنان خانه‌دار از بیمه برخوردار می‌شوند.

او افزود: همچنین تسهیلاتی برای مادران به ازای هر فرزند در نظر گرفته شده است تا والدین هم بتوانند وام دریافت کنند. از سویی، بسته‌ها و ضرایب بیمه‌ای برای پدر و مادر قرار داده‌ایم و برای اشتغال مادران و بازگشت آنها از دوران بارداری و زایمان، بسته‌های حمایتی مقرر کردیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: طبق قانون مادران باید امنیت شغلی داشته باشند و با گذراندن دوره زایمان، در  جایگاه شغلی و مناسب خود بازگردند.

محمدبیگی بیان کرد: نمایندگان در این طرح تسهیلات بانکیِ خرید و اجاره خانه برای والدین را پیش بینی کرده‌اند و البته اولویت‌هایی برای واگذاری مسکن به والدین قرار داده شده است.

او گفت: در نظر گرفتن ضریب افزایش حقوق برای پدران و مادران شاغل و ارائه تسهیلات و تخفیف‌های مالیاتی در مشاغل مختلف به ازای تولد هر فرزند از موضوع‌های دیگر این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خواهشمندم بند بازنشستگی زنان کارمند دارای 3 فرزند هم پیگیری نمایید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مردم مسخره کنین
-
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
دمتون گرم..حیف که فقط حرفه...
آخرین اخبار