مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی:

ذخایر خونی خراسان رضوی به شدت رو به کاهش است

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه در حال حاضر ذخایر خونی به طور فزاینده‌ای رو به کاهش است، از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) درخواست نمود تا با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجید عبداللهی  مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در اطلاعیه ای با اشاره به کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر ذخایر خونی موجود در خراسان رضوی سیر نزولی یافته که با ادامه این روند در روز‌های آینده، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست و یک بار اهدای خون کافی نیست، افزود:همه موراد بهداشتی در پایگاه‌های اهدای خون رعایت میگردد و این بیماری از طریق خون قابل سرایت نمی‌باشد.

 مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی  ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس در روز جمعه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

عبداللهی  ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون،بیان کرد:به دلیل رعایت اصول بهداشتی از آوردن همراه جدا خودداری نموده و هنگام مراجعه ماسک همراه داشته باشند همچنین اهداکنندگان گرامی می‌توانند با مراجه به سایت nobatdehi.ibto.ir به صورت اینترنتی ثبت نام نموده و زمان اهدای خون خود را کاهش دهند.

 او تصریح کرد: اهداکنندگان  حتما کارت ملی خویش را هنگام حضور در پایگاه اهدای خون همراه داشته باشند. پایگاه‌های فعال اهدای خون در روز جمعه عبارتند از:

 پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه،
 پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی ۳، طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید،
 
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: دوپایگاه انتقال خون ذکر شده در مشهد در روز جمعه ۲۳ آبان منتظر حضور گرم اهداکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.