توقف آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل

مقامات بهداشتی برزیل پس از مشاهده عوارض جانبی شدید از ادامه آزمایشات مربوط به واکسن کووید ۱۹ یک شرکت چینی، ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گلف تودی، با آغاز فصل پاییز در نیمکره شمالی، بر شدت همه گیری ویروس کرونا افزوده شده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا به این ویروس آلوده شده اند. ظرفیت بیمارستان‌ها در بسیاری از کشور‌ها در حال تکمیل است. این در حالی است که هنوز در دومین ماه از پاییز قرار داریم و با ادامه این روند، زمستانی سیاه در انتظار کشور‌های جهان است. با این وجود، چشم امید مردم و مقامات بهداشتی به یافتن واکسنی موثر برای مقابله با کووید ۱۹ است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هم اینک ۱۹۱ واکسن در کشور‌های مختلف در حال توسعه است که از این میان، نزدیک به ۴۰ واکسن در مرحله آزمایش انسانی و ۱۰ واکسن در مرحله پایانی آزمایشات قرار دارند. غول‌های داروسازی جهان ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند نسخه اولیه واکسن کرونا را اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند. با این حال، آزمایشات واکسن کرونا بسیار پرهزینه و زمان بر است. همچنین همیشه شرایط آزمایش بر وفق مراد دانشمندان نیست. به تازگی به دلیل مشاهده عوارض جانبی شدید آزمایش واکسن چینی کرونا در برزیل متوقف شد.

آزمایش واکسن شرکت سینوواک، غول داروسازی چین که "کروناواک" نام دارد، در برزیل متوقف شد. مقامات بهداشتی برزیل اعلام کردند این آزمایشات منجر به پیامد شدید و عوارض سهمگین شده است. یکی از داوطلبان دریافت کننده این واکسن جان خود را از دست داده است، با این حال گفته می‌شود مرگ این فرد ارتباطی به تزریق واکسن نداشته است.

توقف آزمایش واکسن کرونای چین در برزیل

مقامات برزیلی اعلام کردند پیرو عوارض جانبی شدید واکسن برای یک داوطلب در ۲۹ اکتبر، در روند آزمایشات واکسن کرونای شرکت چینی مداخله کرده و از ادامه انجام آن جلوگیری به عمل آمد. هنوز جزئیات این حادثه اعلام نشده است، اما عوارض جانبی شدید می‌تواند شامل مرگ، عوارض شدید که می‌تواند جان داوطلب را به خطر اندازد، فلج شدن، بستری شدن فرد در بیمارستان، نقائص هنگام تولد، و یا مشاهده عوارض شدید در محیط آزمایشگاهی است.

شرکت سینوواک چین در بیانیه‌ای اعلام کرد ما از ایمنی واکسن تولیدی خود اطمینان داریم. عوارض شدید مشاهده شده در این فرد ارتباطی با تزریق واکسن نداشته است.


بیشتر بخوانید


پس از آنکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، شرکت چینی سینوواک مجبور شد آزمایش‌های مربوط به کرونا را در کشور‌هایی همچون ترکیه و برزیل ادامه دهد. واکسن کروناواک در مرحله پایانی قرار دارد و پیشبینی می‌شود این شرکت تا ماه آوریل به صورت گسترده توانایی توزیع واکسن در بازار را داشته باشد.

پیش‌تر شرکت فایزر آمریکا، بزرگترین شرکت داروسازی جهان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود موفق به تولید واکسن کرونا با کارایی ۹۰ درصد شده است. همین موفقیت باعث واکنش بازار‌های مالی و امیدواری مقامات بهداشتی جهان برای مهار و کنترل همه گیری کووید ۱۹ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار