حمایت سیستم بانکی خراسان رضوی از بخش صنعت و تولید

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: سیستم بانکی در خراسان رضوی حمایت از تولید و صنعت را انجام می دهد تا بتواند بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه را برطرف سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حمید صفایی نیکو ظهر دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی امروز در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی و تولیدی قوچان با اشاره به  شعار سال «جهش تولید» و تأکید بر اینکه گردش نقدینگی و هدایت به سمت صنایع یکی از وظایف و تکالیف سیستم بانکی به‌شمار می‌آید، گفت: در برگزاری جلسه‌ای با بخش خصوصی از راهکار‌های قانونی همچون کمیته تأمین مالی کشوری و استانی، دبیرخانه کمیسیون هماهنگی استان و ستاد تسهیل استفاده شد تا به واحد‌هایی که در زمینه سرمایه در گردش و ثابت مشکلاتی دارند، کمک شود.

او افزود: امروز سیستم بانکی عزم دارد تا در بخش صنعت و تولید حمایت جدی داشته باشد و سهم قابل‌توجهی از مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه را برطرف کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی، تقسیم‌بندی منابع بانکی را دارای دو حوزه خواند و ادامه داد: یکی از این منابع در قالب ماده‌ها و تبصره‌های قانونی همچون تبصره ۱۶ و ۱۸ یا حمایت از مددجویان بهزیستی کمیته امداد و ... تقسیم‌بندی می‌شود و برخی دیگر از منابع صرف بخش صنعت و تولید می‌شود.

صفایی نیکو با تأکید بر اینکه در بخش صنعت و تولید تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی به‌منظور حمایت صورت گرفته است،بیان کرد: یکی از این اولویت‌ها سرمایه در گردش یا تأمین مالی واحد‌های تولیدی است که در اولویت قرار دارد تا اشتغال پایدار در میان واحد‌های تولیدی ایجاد شود.

او تصریح کرد: اولویت بعدی بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی است تا هزینه قیمت تمام‌شده کالا‌های تولیدی پایین بیاید و نوسازی دستگاه‌ها در کارخانه‌ها هزینه مصرف انرژی را کاهش دهد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تاکید کرد: بخش دیگری از این اعتبارات صرف طرح‌هایی می‌شود که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا با حمایت بانکی ادامه حیات داشته و به تولید برسد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار