رئیس پلیس فتای استان قم هشدار داد؛

کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در بزرگترین عرضه اولیه جهان

رئیس پلیس فتای استان قم در خصوص تهدیدات پیش روی فعالان و سرمایه‌گذاران در حوزه سرمایه‌گذاری بورس خارجی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به تبلیغ سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با عنوان سرمایه‌گذاری در بزرگترین عرضه اولیه جهان اظهار کرد: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده شهروندان را فریب می دهند و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

او در خصوص ویژگی واریز وجه به حساب افراد به بهانه بورس خارجی افزود: نامشخص بودن وضعیت سرمایه‌گذاری، مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و نیز سوءاستفاده کلاهبرداران از مشکلات این نوع سرمایه‌گذاری است.

موالی ادامه داد: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای دریافت وجه سرمایه گذاری یکی از شگرد‌های مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

رئیس پلیس فتای استان قم گفت: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد سوء استفاده می کنند و با اخذ وجه از متقاضیان به آن‌ها وعده ایجاد حساب‌های خارجی را می‌دهند؛ درحالی‌که هدف آنان کلاهبرداری است.

موالی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی یکی از شگرد‌های کلاهبرداران است که با تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و کلاهبرداری از آنان را دارند.

رئیس پلیس فتای استان قم از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق پلیس فتا به نشانی  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.