رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛

خرید ماسک سوژه جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتای قم با توجه به نیاز مبرم شهروندان به استفاده از ماسک نسبت به کلاهبرداری در زمینه خریداینترنتی ماسک هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،  به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای استان قم اظهار کرد: به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا و با توجه به اجباری شدن استفاده ماسک از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلاهبرداران سایبری دایره اهداف خود را به سمت کسانی نشانه گرفته‌اند که قصد خرید ماسک به صورت اینترنتی را دارند.

او افزود: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش ماسک استاندارد زیر قیمت و با ارسال پیامک لینک جعلی پرداخت وجه برای دریافت ماسک در برخی شبکه‌های اجتماعی، سعی در به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد را دارند.

رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به این که یکی از اقلام و کالا‌های بهداشتی که در این ایام خاص و به جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، مورد نیاز ضروری مردم است ماسک‌های استاندارد، با کیفیت و با قیمت مناسب است، گفت: کلاهبرداران سایبری نیز از آگاهی نداشتن بسیاری از کاربران استفاده و با طراحی لینک‌های جعلی مشابه و ارائه آدرس‌های غیرواقعی جهت توزیع ماسک، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ موالی به هموطنان توصیه کرد: برای خرید ماسک به صورت آنلاین حتما از فروشگاه‌های آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام و از خرید ماسک از کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم عنوان کرد: پل ارتباطی پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی آماده پاسخگویی و راهنمایی آنلاین به گزارشات ثبت شده شهروندان است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار