نگرانی سودان از یورش آوارگان اتیوپی به این کشور

سرازیر شدن موجی از آوارگان اتیوپی به سودان نگرانی مقامات این کشور را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، موج آوارگان فراری از اتیوپی سودان را نگران کرده است.

در روز‌های اخیر هزاران نفر از مردم اتیوپی از درگیری‌های شمال این کشور در منطقه تیگره گریخته اند. عملیات ارتش اتیوپی علیه جبهه آزادیبخش ملت تیگره که کنترل این منطقه را در اختیار دارد در جریان است. در ساعات گذشته نیروی هوایی اتیوپی انبار‌های سلاح و سوخت این منطقه را بمباران کردند.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود افزود در تیگره بسیج مردمی و نظامی دیده می‌شود و مردم برای سربازان بسته‌های غذایی آماده می‌کنند. درگیری در بخش‌هایی از تیگره همچنان ادامه دارد. نیروی هوایی ارتش به بمباران انبار‌های تسلیحاتی و سوخت در شمال منطقه ادامه می‌دهد.

یکی از فرماندهان ارتش هم اعلام کرد شهر اومرا به کنترل ارتش درآمده است. این شهر در حوالی مرز سودان واقع شده است. مقامات اتیوپی همچنین اعلام کردند ۵۵۰ تن از نیرو‌های تیگره از ابتدای این درگیری‌ها تاکنون کشته شده اند. ۱۷ نظامی ارتش اتیوپی هم به اتهام خیانت بازداشت شده اند. اما تایید این اطلاعات بسیار دشوار است، زیرا خطوط تلفن و اینترنت در تیگره همچنان قطع است. از همین رو اطلاعات بسیار متناقضی از سوی هر دو طرف منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار