اجرای طرح وقف‌های مشارکتی در گیلان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی طرح وقف‌های مشارکتی در استان با شعار همه واقف باشیم خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح وقف‌های مشارکتی با شعار همه واقف باشیم با هدف مشارکت دادن همه مردم در توسعه و ترویج فرهنگ وقف است و این سنت حسنه در جای جای استان اجرا می شود.

او با بیان اینکه سومین وقف مشارکتی گیلان در آستانه اشرفیه به ثبت رسیده است ، افزود: محمد علی رجب خواه اصیل واقف خیر اندیش با حضور در اداره اوقاف و دفترخانه اسناد رسمی به نمایندگی از طرف خیران ، هیئت امنا و اهالی دهستان دهسر قطعه زمینی به مساحت ۳۴۴ مترمربع را وقف مسجد صاحب الزمان (عج) این دهستان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ارزش تقریبی این وقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: این قطعه زمین برای ساخت پارکینگ، انباری و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با بیان اینکه تولیت این وقف بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه گذاشته شده است، افزود: در صورت درآمدزا شدن این موقوفه، عوائد حاصل از آن صرف تعمیرات مسجد صاحب الزمان (عج) دهستان دهسر خواهد شد.

او به رویکرد جدید سازمان اوقاف در خصوص ترویج وقف‌های مشارکتی اشاره و تصریح کرد: در این نوع وقف هر شخص بسته به میزان مشارکت مالی در وقف سهیم خواهد بود.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.