تشدید نظارت برساخت و ساز‌های غیر مجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از تشدید کنترل و نظارت برساخت و ساز‌های غیر مجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسائی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: از ابتدای امسال تاکنون، با افزایش نظارت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز خارج از محدوده‌های قانونی روستا‌ها و تصرفات غیرمجاز در اراضی ملی در داخل محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ، منجر به تشکیل ۸ پرونده تخلف در این زمینه و معرفی متخلفان به مراجع قضایی شده است.

او افزود: از طریق هماهنگی بعمل آمده با ریاست حوزه قضایی بخش خورش رستم و تشکیل اکیپ‌های بازدید با حضور نمایندگان ادارات مرتبط، بازدید‌های منظم از منطقه حفاظت شده آق داغ، جهت جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرقانونی در زیستگاه‌ها و ییلاقات منطقه به صورت اکیپ‌های مشترک انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال اظهار داشت: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده ساخت و ساز و تصرفات غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت این شهرستان، می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ محیط زیست تماس و اطلاعات و گزارش خود را ارائه نمایند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار