هزینه‌های درمان بیماران کرونایی افزایش یافته است

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: هزینه‌های درمان بیماران کرونایی افزایش یافته و میانگین هزینه یک بیمار کرونایی ۳ میلیون تومان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید وحید خلیل‌اللهی، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: از فروردین ماه امسال تا به امروز تمام هزینه‌های درمان کرونا که از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده که طبق برآورد‌ها برای هر ماه حدود ۳ میلیارد تومان و برای هر بیمار چیزی نزدیک به ۳ میلیون تومان از سوی بیمه سلامت هزینه می‌شود.

او با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان بنا به نوع خدمات درمانی متفاوت است، افزود: افرادی که از خدماتی در بخش‌های ICU و CCU در طول دوره درمان خود بهره‌مند می‌شوند طبیعتا هزینه‌های متفاوتی را نسبت به افرادی که طول دوره درمان آن‌ها محدود بوده پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: مبالغ ناشی از هزینه درمان بیماران کرونایی در ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری بسیار کم بود، اما با تداوم روند شیوع آن و همچنین افزایش تعداد بستری‌ها در مراکز دانشگاهی و دولتی هم‌اکنون هزینه‌های درمان این بیماری نیز به مراتب افزایش چشمگیری داشته است.

خلیل‌اللهی در رابطه با خدمات صندوق بیمه سلامت رایگان در سطح استان گفت: براساس آخرین مقررات افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی پایه تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند بدون شرکت در آزمون وسع بیمه سلامت خود را بیمه کرده و از مزایای سلامت همگانی رایگان برخوردار شوند.

او ادامه داد: یکی از امتیازات دیگری که در راستای همگانی کردن پوشش بیمه انجام شده امکان مراجعه افراد فاقد توان مالی و فاقد دفترچه درمانی به دفاتر پیشخوان و اقدام به اخذ دفترچه است، که در این راستا از تمامی همشهریان تقاضا داریم در زمان سلامت جسمی نسبت به اخذ دفترچه درمانی اقدام نمایند تا در صورت بروز هرگونه بیماری احتمالی از دیرکرد در روند درمان یا سایر مشکلات جلوگیری شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: به منظور کمک در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دفترچه‌های درمان که از اوراق آن ۵ برگ و بیشتر باقی مانده و در نیمه دوم امسال اعتبارشان به پایان می‌رسد، نیازی به مراجعه برای تمدید دفترچه نبوده و به صورت الکترونیکی تمدید اعتبار شده‌اند.

خلیل اللهی در خصوص خدمات الکترونیکی بیمه سلامت نیز گفت: هم‌اکنون ۹۷ درصد جامعه پزشکان در سطح استان اردبیل نسخه‌نویسی الکترونیکی را انجام می‌دهند که در نظر داریم با مساعدت مراکز درمانی و پزشکان استان این موضوع را در تمامی شهر‌های استان به اجرای صد درصدی برسانیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.