اتریش سه هفته قرنطینه کرونایی اجرا می‌کند

با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش، مقامات این کشور از تشدید محدودیت‌های اجتماعی در هفته‌های آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت اتریش روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع فزاینده ویروس کرونا از سه شنبه آینده قرنطینه سختگیرانه تری را به مدت سه هفته به اجرا خواهد گذشت.

طبق بیانیه دولت اتریش، بسته شدن فروشگاه‌های غیرضروری، تعطیلی موسسات آموزش (که هنوز بسته نشده اند) و گسترش دورکاری در همه مشاغلی که امکان اجرای این تدبیر وجود دارد، از جمله تدابیری است که دولت اتریش به منظور مهار شیوع ویروس مد نظر قرار داده است.

قرار است «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش بعد از ظهر شنبه با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی در وین توضیحات بیشتری درباره تدابیر بهداشتی پیشگیرانه ارائه کند.

دولت اتریش تا کنون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مقررات منع آمد و رفت شبانه (از ساعت بیست تا هشت صبح) را به اجرا گذاشته بود. رستوران‌ها و کافه‌ها فقط خدمات بیرون بر ارائه می‌کنند ضمن این که سالن‌های سینما، نمایش و موزه‌ها نیز بسته هستند و مدارس متوسطه نیز به آموزش از راه دور روی آورده اند. اما مدارس ابتدایی و فروشگاه‌ها تا کنون اجازه فعالیت داشتند.

مقامات بهداشتی اتریش جمعه از ثبت رکورد جدید تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشورشان خبر دادند. به گفته آن‌ها طی بیست و چهار ساعت گذشته نه هزار و پانصد و هشتاد و شش نفر به مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور اضافه شد در حالی که در موج اول این بیماری تعداد روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور یک سوم این رقم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار