رسانه‌های خبری از آغاز عملیات گروه الحشد الشعبی در شرق عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عملیات نیرو‌های گروه «الحشد الشعبی» عراق علیه بقایای عناصر گروه تروریستی «داعش» امروز، شنبه، در استان دیاله در شرق این کشور آغاز شد.

محمد التمیمی، از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق در سخنانی مطبوعاتی گفت: نیرو‌های امنیتی مشترک عراق کار پاکسازی تپه‌ها و اراضی کشاورزی و ناهموار در منطقه «النقشبندیه» در حومه بخش «جلولا» در استان دیاله را آغاز کردند.

او در ادامه افزود: این عملیات برای تعقیب هسته‌های تروریستی داعش انجام می‌شود که جمعه شب به یک مقر نیرو‌های امنیتی مشترک عراق حمله کرده و یک سرباز را کشته و سه نفر دیگر از جمله یک پلیس را زخمی کردند.

محمد التمیمی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات، امنیت مناطق پیرامون مقر‌های نیرو‌های امنیتی عراق تامین و مقر‌های گروه تروریستی داعش در دیاله کشف و نابود خواهد شد.

گفتنی است بقایای عناصر گروه تروریستی داعش به تازگی بر شدت فعالیت خود در استان‌های الانبار در غرب و صلاح الدین در شمال بغداد و استان دیاله در شرق عراق هم مرز با ایران افزوده اند و به همین خاطر، نیرو‌های الحشد الشعبی و سایر نیرو‌های مسلح عراق به طور مشترک تاکنون چندین عملیات گسترده علیه آن‌ها اجرا کرده و شماری از این عناصر را دستگیر و مخفیگاه‌های آن‌ها را منهدم کرده‌اند.

این در حالی است که با وجود عملیات مختلفی که نیرو‌های امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام داده اند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند. عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار