مصرف آب در بوشهر ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در تابستان امسال، مصرف آب آشامیدنی در شهرها و روستاها به علت شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست بررسی چگونگی آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان و گذر از آخرین تابستان قرن ۱۴ بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در چند سال اخیر هزار میلیارد تومان اعتبار برای شیرین سازی ۱۲۰ هزار مترمکعب آب دریا دراین استان سرمایه‌گذاری شده‌است.

او، ساخت آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر را از جمله طرح‌های شاخص تامین آب استان عنوان کرد که با بهره‌برداری از آن پایداری آب شهر بوشهر به ۷۰ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ساخت آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان، آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم  را  از دیگر طرح‌های مهم استان برشمرد که با بهره‌برداری از آن‌ها مشکل کم آبی دیرینه شهرستان‌های دشتستان و جم برطرف خواهد شد.

تابستان با کم‌ترین مشکل در زمینه آب طی شد

حمزه پور با اشاره به اجرای آب شیرین کن‌های روستایی در استان بوشهر گفت: در تابستان امسال آب شیرین کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی افتتاح و مشکل کم آبی بخش قابل توجهی از روستا‌های نوار ساحلی این منطقه حل شد.

او با اشاره به اینکه تابستان امسال با کمترین مشکل طی شد، عنوان کرد: بازسازی و تجهیز چاه‌های جدید، نوسازی خطوط انتقال و به روز کردن ایستگاه پمپاژ خط کوثر، با وجود گرمی هوا و افزایش ۳۰ درصدی مصارف شهری و روستایی به علت شیوع ویروس کرونا باعث شد تابستانی با کمترین مشکل در زمینه آبرسانی را پشت سر بگذاریم.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی این استان از استان‌های همجوار (۶۰ درصد از خط انتقال از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۰ درصد از شهرستان کازرون استان فارس) و حدود ۲۰ درصد نیز از منابع داخلی و آب شیرین کن‌های بوشهر و کنگان تامین می‌شود.

هزینه تولید هرمترمکعب آب در بوشهر ۶۰۰ تومان است

حمزه پوربا اشاره به گرانی آب تولیدی در استان بوشهر ادامه داد: افزون بر صرف هزینه‌های زیاد برای تامین آب مورد نیاز استان از استان‌های همجوار سالانه برای هر مترمکعب آب تولیدی از آب شیرین کن‌های بوشهر و کنگان، باید ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان و سالانه ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود.

او ادامه داد: میانگین هزینه تولید هرمترمکعب آب آشامیدنی در استان بوشهر ۶۰۰ تومان است اما یک بیست و پنجم هزینه قیمت تمام شده، از مشترکان دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بعد از چندین سال توزیع آب درمناطق جنوبی استان بوشهر از حال نوبت بندی خارج شد و تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف مناطق مرکزی این شهر هم از نوبت بندی خارج شوند.

تصفیه خانه بوشیگان بازسازی می‌شود

حمزه پور، به فعالیت ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی در استان هم اشاره کرد و خبر داد که طرح جمع آوری فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

او، بازسازی تصفیه خانه بوشیگان بعد از ۴۰ سال با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و نوسازی ۴۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب بوشهر را از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.