نماینده مردم ملایر در مجلس خبر داد:

دامداری و کشت گلخانه‌ای ملایر در آستانه تحولی بزرگ

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دامداری و کشت گلخانه‌ای ملایر در آستانه تحول بزرگی است.

دامداری و کشت گلخانه‌ای ملایر در آستانه تحولی عظیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش سامن در جمع تعدادی از دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های این بخش گفت: عملیات اجرایی دامپروری ۶ هزار راسی شرکت شستا امسال همزمان با هفته دولت با اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار آغاز شد که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر فراهم می‌شود.

او افزود: با اجرای این طرح بزرگ صنعتی و توسعه آن در مراحل بعدی، بدون شک رتبه دامپروری ملایر ارتقا خواهد یافت و این شهرستان به قطب دامپروری استان و غرب کشور تبدیل می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته جاری جلسه‌ای با مدیران شرکت اتکا داریم که اگر به نتیجه برسد، قرار است طرح بزرگی در حوزه دامپروری این شهرستان اجرا شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان به اجرای ۲ شهرک گلخانه‌ای ۶۸ و ۵۲ هکتاری در این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: اینکه طی یک سال ۱۲۰ هکتار زمین برای اجرای کشت گلخانه‌ای در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اقدامی بی‌نظیر است که دولت بستر آن را مهیا کرده است.

آزادیخواه با بیان اینکه آینده کشور در حوزه زراعت کشت گلخانه‌ای روشن است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات و یارانه خوبی در این حوزه به متقاضیان می‌دهد و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی می‌توانند از این یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته، استفاده کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه بستر برای واگذاری زمین در ۲ شهرک گلخانه‌ای مهیا است، تاکید کرد: دهیاران نسبت به معرفی دانش‌آموختگان کشاورزی برای ورود این بخش اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نخستین بار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همراه با ۹ تن از معاونان وزرا به این شهرستان سفر کردند که دستاورد این سفر اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به بخش کشاورزی بود.

آزادیخواه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم، از دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست تمام توان و تلاش خود را صرف امیدبخشی به مردم کنند، چراکه مردم در این شرایط نیاز به آرامش و امید دارند.

او انشعابات غیرمجاز در روستا‌ها و استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و سبزی‌کاری را عمده‌ترین مشکل برشمرد و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، این یک معضل جدی است که دهیاران نباید در این زمینه اغماضی داشته باشند و به شدت برخورد کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: طبق مجوزی که از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گرفته‌ایم، تمام روستا‌های ملایر باید زیرپوشش آب و فاضلاب باشند و حداقل طی پنج سال آینده هیچ روستای خودگران در این شهرستان نداشته باشیم.

آزادیخواه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که امکانات خود را برای حل مسایل و مشکلات روستا‌ها پای کار بیاورند تا حداقل بتوانیم گوشه‌ای از گرفتاری و مشکلات مردم بکاهیم.

شهرستان ملایر با چهار بخش سامن، زند، جوکار و مرکزی دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.