قدسنا گزارش داد:

پیام‌های عملیات موشکی اخیر مقاومت فلسطین چه بود؟

عملیات نیروهای فلسطینی در سالگرد شهادت دو فرمانده بزرگ مقاومت، حاوی پیام‌هایی مهم برای رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری قدس (قدسنا) گزارش داد منابع فلسطینی بامداد امروز یکشنبه از پرتاب چند فروند موشک از نوارغزه به سوی تل آویو خبر دادند. بنا بر گزارش منابع صهیونیستی نیز سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین بامداد امروز فعال شد و یکی از موشک‌های پرتاب شده از غزه را هدف قرار داد. «الون بن دیوید»، خبرنگار یدیعوت آحارونوت، در این‌باره مدعی شد: سیستم گنبد آهنین در پی این حملات موشکی فعال شد و یکی از موشک‌ها را منهدم کرد.

برخی منابع غیر رسمی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی نیز از پرتاب یک موشک به سوی شهرک اشدود خبر داد که از طریق سیستم گنبد آهنین با آن مقابله شده است.

بر این اساس، سیستم‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند موشکی را که به سوی تل‌آویو، پایتخت اقتصادی رژیم صهیونیستی پرتاب شده را منهدم کنند.

بنا بر اعتراف منابع صهیونیستی نیز یکی از موشک‌های مقاومت به مناطق جنوب تل‌آویو اصابت کرده است. در همین حال، منابع عربی از پرتاب موشکی دیگر به سوی عسقلان خبر داده‌اند.

پایگاه الخلیج الجدید به نقل از منابع عبری نوشت: چندین موشک از غزه به سوی شهرک‌های عسقلان و اسدود و همچنین تل آویو، شهرک گوش دان، ریشون لتسیون، منطقه بنی براک و حولون پرتاب شده است که در اثر این حملات چندین صهیونیست نیز زخمی شده اند.

در این گزارش از وضع پر تنش حاکم بر شهر‌ها و مناطق صهیونیستی در پی حملات موشکی مقاومت خبر داده شده است.

در پی این حملات، جنگنده بالگرد‌های ارتش رژیم صهیونیستی برخی مناطق وابسته به حماس در شهر رفح را هدف قرار دادند که تلفاتی در پی نداشت.

تاکنون از سوی مقامات رسمی ارتش رژیم صهیونیستی و یا کابینه نتانیاهو واکنشی رسمی به حملات گروه‌های مقاومت داده نشده، اما در گذشته مقامات صهیونیست همواره حماس را مسئول هرگونه تشدید درگیری‌ها در غزه دانسته‌اند.

تحلیلگران صهیونیست نیز در پی این تحولات پیش بینی کرده اند که در روز‌های آینده جنگی جدید میان حماس و ارتش رژیم صهیونستی در غزه آغاز شود، چون در ماه‌های اخیر حمله موشکی از سوی گروه‌های مقاومتی به تل‌آویو بی‌سابقه بوده است.

منابع فلسطینی نیز گزارش دادند مقاومت با پرتاب موشک به سوی اراضی اشغالی در صدد رساندن این پیام به صهیونیست‌ها است که باید به توافقات خودشان با مصر و قطر در زمینه رفع محاصره غزه پایبند باشند و تعهدات خود را در این زمینه اجرا نمایند.

مقاومت فلسطین در سالروز شهادت دو فرمانده ارشد خود بهاء ابو العطاء، فرمانده ارشد جهاد اسلامی، و محمد الجعبری، فرمانده گردان‌های القسام، و در زمانی که ارتش صهیونیستی در بالاترین شرایط آمادگی قرار داشت اقدام به موشکباران برخی شهر‌های فلسطین اشغالی کرد. این حملات موشکی در ضمن واکنشی به شهادت اسیر فلسطینی کمال ابو وعر است که به علت بیماری سرطان و کوتاهی تعمدی صهیونیست‌ها در مداوای وی در زندان‌های این رژیم به شهادت رسید. مقاومت فلسطین قبلا بار‌ها نسبت به اینکه اگر اسرای فلسطین در زندان‌های صهیونیستی به دلیل کوتاهی صهیونیست‌ها به شهادت برسند با واکنش مقاومت روبرو خواهند شد.

آنچه که در این عملیات موشکی مهم است آن است:

  1. مقاومت با این عملیات این پیام را صادر کرد که در خصوص هشدار‌هایی که ارسال کرده و می‌کند به هیچ وجه مصلحت اندیشی ندارد و در صورت هر اقدام رژیم صهیونیستی در ارائه پاسخ تردیدی به خود راه نمی‌دهد.
  2. این عملیات در سالگرد شهادت دو فرمانده بزرگ مقاومت انجام گرفت و حاوی این پیام بود که رژیم صهیونیستی هرگز نباید از انتقام مقاومت خود را آسوده بداند و مقاومت در هر زمان که تشخیص بدهد در جهت انتقام از دشمن صهیونیستی اقدام خواهد کرد.
  3. انجام این عملیات در سالگرد جنگ ۲۰۱۲ که به جنگ ۸ روزه معروف شد در واقع با هدف یادآوری ناتوانی و استیصال صهیونیست‌ها در آن جنگ است که با واسطه قرار دادن رژیم‌های مختلف به دریوزگی آتش‌بس از مقاومت فلسطین پرداخت.
  4. این عملیات در زمانی رخ داد که موج رسانه‌ای صهیونیستی و عربی تلاش در القای این نکته بود که با توجه به تغییرات در وزارت دفاع امریکا رئیس جمهور این کشور طرح کلید زدن یک جنگ با محور مقاومت دارد. این عملیات و نیز عملیات‌ ارتش و انصارالله یمن علیه مواضع عربستان در واقع حاوی این پیام است که محور مقاومت در اوج آمادگی قرار دارد و هراسی از هر جنگی با هر قدرتی در آینده ندارد.
  5. در این عملیات موشکی دو فروند موشک به سمت تل‌آویو پرتاب شد و بر اساس برخی گزارش‌های صهیونیستی سامانه گنبد آهنین نتوانست به موقع آن‌ها را شناسایی کند. این موضوع در صورت صحت گزارش‌ها نشان دهنده آن است که مقاومت به لحاظ فنی صاحب دانشی شده که موشک هایش قابلیت عبور از سامانه‌های دفاع موشکی دشمن را دارد. بر این اساس باید گفت موشک «بهاء ۱» (یادمان فرمانده شهید بهاء ابو عطاء) نسل جدید موشکی مقاومت است و توان بازدارندگی مقاومت فلسطین را ارتقاء بخشیده است. کارشناسان معتقدند واکنش بسیار محدود رژیم صهیونیستی به عملیات دیشب مقاومت غزه برخاسته از همین نگرانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار