پلمب ۳۰ مکان گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ مکان گردشگری استان که به صورت غیرمجاز فعالیت می کرد در ۱۰ روز گذشته پلمب شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد حسین‌ زاده معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این زیرساخت های گردشگری شامل مراکز اقامتی، رستوران ها و اردوگاه های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به صورت غیرمجاز اقدام به فعالیت کرده بودند.

حسین زاده افزود: بنا به تصمیم ستاد کرونای استان تمام تاسیسات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تعطیل هستند.

او بیان کرد: هم اکنون تنها هتل و مهمان پذیرهای استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیماری ویروس کرونا مجاز به فعالیت هستند.

حسین زاده گفت: هشت هتل با یکهزار و ۳۰۰ تخت در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

او افزود: به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا هشت تیم متشکل از۱۶ نفر روزانه کار رصد این مکان ها را به عهده دارند.

حسین زاده بیان کرد: موردی از بیماری ویروس کرونا در هتل ها و دیگر زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.

۸۰ مرکز شامل هتل،مهمان پذیر،اردوگاه ها و سایر زیرساخت های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.