جزییات نحوه برخورد با اصناف متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت همه صنوف به جز اتحادیه میوه و تره بار، خوار و بارفروشان، قصابان و نانوایی ها در استان ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا و در اولویت قرار دادن سلامت مردم استان با همکاری اتاق اصناف مرکز استان، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت اتحادیه صنفی و سایر دستگاه‌های نظارتی همراه، فعالیت همه صنوف به جز اتحادیه میوه وتره بار، خوار و بارفروشان، قصابان و نانوایان ممنوع اعلام شده است.

حسین پور افزود: فعالیت مجموع آرایشگران زنانه و مردانه، کافی شاپ‌ها، پاساژ‌ها و جمعه بازار یاسوج با توجه به اینکه جزو مشاغل پر خطر هستند، تا پایان محدودیت ممنوع خواهد بود.
 
او ضمن قدردانی از حمایت اصناف و بازاریانی که به صورت داوطلبانه واحد‌های صنفی خود را تعطیل کرده اند، بیان کرد: همه واحد‌های صنفی ملزم به رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی هستند و این محدودیت‌ها و مصوبات تا اطلاع بعدی لازم الاجرا است و اگر تصمیمات جدیدی اتخاذ شود، مجدداً به اطلاع صاحبان این واحد‌ها خواهد رسید.

حسین پور گفت: همه فروشگاه‌های زنجیره ای، خبازان و سایر صنوفی که مجوز فعالیت دارند ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند، و در صورت رعایت نکردن این شیوه نامه‌ها با استفاده از ابزار‌های قانونی، پلمب صنفی خواهد شد.
 
او افزود: کار نظارت براعمال محدودیت‌های جدید کرونایی به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا توسط دستگاه‌های نظارتی از جمله فرمانداری، بازرسان صنعت، معدن و تجارت، بسیج، سپاه، مرکز بهداشت، اداره اماکن و اتاق اصناف به صورت مستمر انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: کسبه می‌توانند با تذکر به رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی مستمر محیط و همچنین پذیرش نکردن و خدمات ندادن به مراجعه کنندگان فاقد ماسک در واحد‌های صنفی گام‌های موثری را در رعایت فاصله گذاری اجتماعی بردارند.

او افزود: با توجه به وجود بیش از ۳۰هزار واحد صنفی در استان اصنافی که به دستورالعمل‌های مذکور بی توجهی کنند، در مرحله نخست تذکر دریافت کرده و در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار مجدد، واحد صنفی آن‌ها پلمب می شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.