افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی برای ساخت خانه‌های جدید در قدس اشغالی

خبرگزاری فرانسه از افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در خبری به نقل از یک گروه نظارتی از افزایش تحرکات رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس اشغالی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این گروه نظارتی اعلام کرد اسرائیل در حال پیشبرد طرح خود به منظور ساخت شهرک های جدید یهودی نشین در قدس شرقی است؛ همچنانکه این گروه در خصوص افزایش چنین تلاشهایی پیش از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید خبر داد.

«عیر عمیم» یک سازمان غیر انتفاعی در سرزمین های اشغالی که شهرک سازی ها در قدس را پیگیری می کند، با اعلام این خبر، هشدار داد که دو ماه آتی که شاهد تغییرات در واشنگتن خواهیم بود، دوره ای حیاتی به شمار می رود.

این سازمان در بیانیه ای گفت: ما معتقدیم اسرائیل تلاش می کند تا از این دوره سوء استفاده کرده تا اقداماتی را که دولت آتی (آمریکا) احتمالا با آن مخالفت خواهد کرد را به پیش ببرد.

سازمان «عیر عمیم» بار دیگر ابراز نگرانی کرد که شهرک سازی ها در « Givat Hamatos» به منزله اقدامی مخرب مذاکرات صلح خواهد بود؛ چرا که سبب جدایی قدس شرقی از بیت لحم خواهد شد و استمرار قلمرو دولت آتی فلسطین را مختل خواهد کرد.

تأیید شهرک سازی ها در رمات شلومو (Ramat Shlomo) در سال 2010 سبب ایجاد اختلافات زیادی میان نتانیاهو از یکسو و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما در آن زمان شد.

رژیم صهیونیستی کنترل قدس شرقی را در طول جنگ شش روزه در سال 1967 و پیش از الحاق این منطقه به خاک خود در دست گرفت؛ اقدامی که از سوی بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار