ماجرای تکراری آبگرفتگی معابر اهواز پس از بارندگی‌ها

شهردار اهواز گفت: اجرای طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی در این شهر تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.

موسی شاعری شهردار اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص فرسودگی و قدیمی بودن شبکه فاضلاب این شهر گفت: نداشتن شبکه دفع آب‌های سطحی در شهر اهواز بعد از بارش‌هایی که سیل ۹۸ را به همراه داشت، آسیب‌های جدی به شبکه فاضلاب وارد شد.

او افزود: بارش ۶۰ میلیمتری پارسال که در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بود و همچنین بارش ۸۰ میلیمتری که در ۵۵ سال گذشته عجیب بوده است سبب وارد شدن حجم زیادی از آب به شبکه فاضلاب و معابر شد که این حجم آب در هر جایی از شهر که ببارد باعث آبگرفتگی معابر می‌شود مگر اینکه شبکه پیشرفته‌ای برای دفع  آب‌های سطحی در اهواز  وجود داشته باشد که این شهر از وجود چنین شبکه‌ای محروم است.

شاعری بیان داشت: طرح مشترکی برای اولین بار میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب با همت شورای شهر تحت عنوان طرح ضربتی برای رفع ۴۰۰ نقطه آبگرفتگی و ۵۷ نقطه فوق بحرانی که شرایط بدی داشتند، انجام شد که قرار بود بعد از بارندگی در مناطق بحرانی اسفند امسال شروع و تا اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

شهردار اهواز تصریح کرد: ۵۷ پروژه میان شهرداری اهواز و آبفا تعریف شده است که ۲۸ طرح از سوی شهرداری و آبفا و بقیه هم مشترک انجام شد و این طرح‌ها به این معنی نیست که در بارندگی‌های آینده شاهد آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر نباشیم و در حال حاضر باتوجه به وضعیت موجود و پروژه‌های تعریف شده، معادل ۲ برابر هزینه عمرانی شهرداری در پارسال بوده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: بخش زیادی از پروژه طرح ضربتی به نتیجه رسید و طبق زمان بندی انجام شده، تا پایان آبان ماه امسال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۰۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ای بابا آب گرفتگی چیه؟فاضلاب چیه؟آب های سطحی چیه؟کاش فقط آب باشه ولی گل نباشه
بیاید غرق شدن در گِل رو ببنید!! با ز خوبه این مناطق آسفالت و مثلا ًیه فاضلابی توی خیابونها دارند بالاخره زیر پاشون سفت هستش.
منطقه مهدیس منازل نورد لوله که آسفالت هم نیست با یه بارندگی کوچیک انسان وحیوان و وسایل نقلیه تو گِل دفن میشند
خواهش میکنم این پیام را ثبت کنید تا شاید شهردار محترم کلان روستای اهواز جناب شاعری وشهردار محترم منطقه هشت از خواب ناز بیدار شوند