کلنگ‌زنی طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون با حضور جمعی از مسئولان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی‌پور مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه به اجرا و توسعه شبکه فاضلاب شهر اهواز و کارون تخصیص داده شد و در سال اول ۵۰ میلیون یورو از این مبلغ مجوز اختصاص یافته و با تلاش و کاری که در حال انجام است ۵۰ میلیون یورو دوم نیز اخذ شود.

او بیان داشت: در ۲۵ نقطه از شرق و غرب اهواز فاضلاب به کارون وارد می‌شود که اجرای این طرح مهم یکی از اهداف را که جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه است محقق خواهد کرد و حداقل در فاز اول، ورود فاضلاب به رودخانه کارون به نصف کاهش یابد.

حقیقی‌پور افزود: به دلیل اینکه کلکتور‌ها ناقص اجرا شده است ما شاهد این هستیم که علی‌رغم پیش‌بینی ۷۰ ایستگاه پمپاژ در اهواز، در حال حاضر حدود ۱۸۶ منهول پمپ و ایستگاه فاضلاب داریم که با اجرای کلکتور‌ها این منهول پمپ‌ها به میزان زیاد کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان داشت: بیشترین علت نارضایتی ها از خرابی و عملکرد نادرست منهول پمپ‌ها است که با اجرای کلکتور‌ها که بخش مهم، هزینه‌بر و زمان‌بری است و امیدواریم بتوانیم ۸۰ منهول پمپ را در شهر اهواز کاهش بدهیم و این بدین معنا است که رضایتمندی را در ۸۰ نقطه شهر خواهیم داشت.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: با ۱۰ ایستگاه پمپاژ اصلی و مادر شهر اهواز و افزایش و بهسازی که ایجاد شده قطعا نقش بسیار مهمی را در دفع آب‌های سطحی خواهد داشت و یکی از اولویت‌های این پروژه اجرای ۱۵ کیلومتر کلکتور و ۷ ایستگاه پمپاژ بزرگ در شهرستان کارون است که قطعا اثربخشی ویژه‌ای خواهد داشت و شاهد پیشرفت و تحول در این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.