معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

انجام۸۱ درصد صادرات ریلی کشور از مرزهای خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پایانه ریلی مطهری مرکز بسیار مناسبی برای ترانشیپمنت بار‌های صادراتی به مقصد افغانستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در حاشیه بازدید از پایانه ریلی مطهری فریمان و زیرساخت‌های موجود در این پایانه با تاکید بر ضرورت تمرکز بر فعالیت‌های ریلی در شرایط ویژه کشور و لزوم اخذ کد رجیستری ورود واگن‌های ایرانی برای ورود به کشور‌های آسیای میانه، گفت: هم اکنون سهم خراسان رضوی از صادرات ریلی کشور در مرز سرخس ۹۰ درصد است که با بهره‌برداری از پایانه ریلی مجهز و وسیع مطهری به عنوان پایگاه استراتژیک شمال و شرق کشور می‌توان سهم مراودات تجاری استان را با کشور‌های همسایه ارتقاء بخشید.

او با اشاره به بهره‌برداری از خط ریلی خواف - هرات در روز‌های آتی توسط روسای جمهور دو کشور، افزود: پایانه ریلی مطهری مرکز بسیار مناسبی برای ترانشیپمنت بار‌های صادراتی به مقصد افغانستان است.

بیشتر بخوانید

پایانه ریلی شهید مطهری با ۲۴ خط ریلی و سکو‌های تخلیه و بارگیری مختص واگن‌های باری به عنوان مرکز لجستیک حمل و نقل ریلی شمال و شمال شرق کشور در محوطه‌ای به وسعت تقریبی ۱۸۰ هکتار مشتمل بر  هزار و ۵۰۰ متر ساختمان ویژه می باشد.
 
همچنین ان پایانه مجهز برای استقرار ادارات مربوطه و حق‌العمل‌کاران گمرکی و انجام عملیات صادرات زیر یک سقف به اضافه سه باب انبار‌های عمومی مسقف و روباز به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و بارانداز ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربعی با امکان ارائه خدمات گمرکی جمهوری اسلامی ایران و دو سکوی اختصاصی به طول‌های ۲۵۰ و ۴۵۰ و عرض ۱۵ متر با ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری همزمان ۲۵۰ واگن در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری مشهد واقع شده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.