کتابخوانی با استفاده از شبکه‌های مجازی متفاوت است

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت : کتابخوانی با استفاده از شبکه‌های مجازی متفاوت است و سبب تمرکز ذهن و روح و جسم می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماموستا شیخی امام جمعه ثلاث باباجانی گفت : کتاب در طول تاریخ نقش هدایتگری داشته است، کتاب آسمانی جز اصول دین است و کسانی که با کتاب همراه نیستند قطعأ از جهان مادی و معنوی بی خبرند.

او گفت : مطالعه و کتابخوانی برای همه واجب است چرا که این مهم سمعی و بصری و تفکری است و فواید و اثرگذاری بسیاری برای جسم و روح و روان انسان دارد.

امام جمعه ثلاث باباجانی افزود: کتابخوانی با شبکه‌های مجازی متفاوت است، مطالعه سبب تمرکز ذهن و روح و جسم شده و در نهایت با مطالعه علاوه بر افزایش تمرکز، انسان می‌تواند مطلبی را استخراج و استنباط کرده و علم و آگاهی خود را افزایش دهد.

ماموستا شیخی ادامه داد: تفاوت کتابخوانی با شبکه‌های مجازی همچون حل و تمرکز بر معادله‌های ریاضی است بنابراین حل مسائل ریاضی با ذهن و فکر بسیار متفاوت از استفاده از ماشین حساب است در نتیجه مطالعه کتاب اثرات بسزایی در زندگی انسان به همراه دارد.

او افزود: مطالعه کتاب، علم آموزی را به همراه دارد چرا که انسان در هنگام مطالعه تمامی ذهن و افکارش را به کار می‌گیرد و در نهایت علمی را کسب کرده و در زندگی اجتماعی خود پیاده می‌کند.

ماموستا شیخی ادامه داد: طلاب و روحانیون نباید از مطالعه کتاب فاصله بگیرند چرا که انس و دوستی با کتاب می‌تواند سطح آگاهی آن‌ها را افزایش داده و در رسالتی که بر دوش دارند به آن‌ها کمک خواهد کرد.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به انتشار ویروس کرونا گفت: تمامی اقشار با ماندن در خانه می‌توانند به کتابخوانی روی آورند که این مهم علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند به علم و ادب و آگاهی آن‌ها نیز بیفزاید.

او افزود: سعی کنیم روزانه مدت زمان خاصی را به مطالعه و کتابخوانی در تمامی حوزه‌ها به خود اختصاص دهیم چرا که این مهم در شکل گیری شخصیت انسان‌ها سازنده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار