رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب در استان فارس

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب جدید از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۹۰۵ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲.۸درصد رشد داشته و زمینه اشتغال تعداد ۳۷ هزار و ۲۶۲ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

وحید رضا محمود زاده اظهار داشت: از این تعداد پروانه کسب صادره ۲۲۹۲ فقره تولیدی، ۲۶۰۵ فقره خدمات فنی، ۲۴۸۴ فقره خدماتی و ۷۵۲۴ فقره نیز توزیعی است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: در مدت یاد شده مجوز فعالیت ۱۷۳۰ واحد صنفی استان هم تمدید شده است.

او بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه‌های صنفی میتوانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف www.iranianasnaf.ir، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آئین نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را از طریق سایت به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

محمود زاده اظهار کرد: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان، صدور استعلام و نهایتا صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

او تصریح کرد: در این مدت بالغ بر ۲۰۰۰ واحدصنفی بدون پروانه کسب نیز شناسایی که منجر به صدور پروانه برای ۲۹۸ واحد و تعطیلی سایر واحد‌های شناسایی شده شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.