حمیدرضا ایزدی گفت: بخش صنعت و معدن مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد کشور است و تأثیر شگرفی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان فارس با محدودیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم از تعداد ۷۰ نفر صنعتگران نمونه، معدنکاران نمونه، پیشکسوت صنعتی و معدنی نمونه، بانوی کار آفرین، جوان کار آفرین نمونه و مدیر جوان نمونه استان با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، توجه به شناسایی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این استان امری ضروری است.

حمید رضا ایزدی بیان کرد: توسعه بازار‌های داخلی و خارجی، گسترش صادرات غیرنفتی و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا در تولید، فرآوری و بسته بندی مناسب و برند سازی نیز از جمله مواردی است که بایستی با برنامه‌ریزی‌های مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد.

صنعت و معدن موتور محرکه اقتصاد کشور است

او گفت: هم‌اکنون، حدود ۴ هزار واحد صنعتی و معدنی در سطح استان فعال هستند که می‌بایستی به صورت جدی از این تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی حمایت شود.

ایزدی بیان کرد: بخش صنعت و معدن مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد کشور است و تأثیر شگرفی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

او، استان فارس را دارای قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای در توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: در حوزه صنعت و معدن طرح‌های صنعتی متعددی در حال انجام هستند. وضعیت پروانه‌های بهره‌برداری نیز به دلیل توجه دولت به بخش تولید، وضعیت مناسب‌تری را نسبت به قبل دنبال می‌نماید و صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز روند افزایشی را در پی داشته است.

رئیس سازمان صمت فارس با تأکید بر فرآوری محصولات با بهره‌گیری از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا در امر تولیدات با کیفیت و در راستای ارزش افزوده بالا، تصریح نمود: حرکت از خام فروشی به سمت تولید محصولات تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی مکانیزه جهت تصرف بازار‌های جهانی، مهم‌ترین رسالت بخش صنعت و معدن استان فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار