تولید بیش از ۵۶ میلیون عدد ماسک در فارس

رئیس سازمان صمت فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۵۶ میلیون و ٧٧۴ هزار و ٣٠۴ عدد ماسک در استان فارس تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان فارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین محلول ضدعفونی و ماسک در استان نداریم، گفت: مسئولیت پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر عهده سازمان صمت است.

رئیس صمت فارس افزود: ابتدا حواله تامین اقلام بهداشتی به صورت دستی بود، اما برای رعایت پروتکل‌ها سامانه‌ای طراحی و بیش از ۴۵۰۰ درخواست داده شد و به صورت اینترنتی با درخواست کننده و کارخانه در ارتباط بودیم.

او، راه‌اندازی یک سامانه واحد برای مشاهده انبار اقلام بهداشتی، استقرار ۳۲ بازرس به مدت ۴۵ روز در واحد‌های تولیدی ماسک، اعزام بازرس از مرکز استان به شهرستان‌ها و ارائه ۹۰ گزارش آماری به وزارت صمت را از مهمترین اقدامات این سازمان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون عنوان کرد.

ایزدی با بیان اینکه ۱۶ واحد تولید کننده محلول ضدعفونی در فارس داریم که کد IRC را گرفته‌اند، افزود: از ۱۵ اسفند ٩٨ تا دوم آبان ماه جاری بیش از دو میلیون لیتر الکل طبی در فارس تولید شده است. اکنون موجودی الکل طبی استان ٣٠ هزار لیتر است.

او با بیان اینکه در مجموع ٢٠ هزار لیتر الکل روزانه در فارس تولید می‌شود، عنوان کرد: در تامین الکل و ماسک مشکل خاصی نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: ۵۶ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۰۴ عدد تولید ماسک در استان طی ماه‌های گذشته داشته‌ایم که موجودی فعلی در ماسک ساده سه لایه به بیش از ١١ میلیون عدد رسیده است.

ایزدی موجودی فعلی انواع ماسک در استان را بیش از ۱۲ میلیون عدد اعلام کرد و گفت: موضوع اساسی در خصوص ماسک، تامین پارچه است که خوشبختانه مشکل خاصی در این باره نداریم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار