وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دغدغه اصلی آموزش و پرورش

حاجی میرزایی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی ما است، زیرا دانش آموزان بیش از بقیه در معرض این مخاطرات هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: محیط زندگی ما محیط پویایی بوده و تغییرات بسیار پرشتاب است،  نقش ها دائما تغییر پیدا می‌کند و کیفیت ایفای نقش های قبلی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: این تغییرات هم سلامت جسمی و روانی و هم سلامت اجتماعی نسل ما را مورد مخاطره قرار می‌دهد و افراد را از فردی فعال به فردی منفعل تبدیل می‌کند؛ آنچه همه ما باید مراقبت کنیم این است که نسل ها باید از آسیب تغییرات مصون باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی دغدغه اصلی ما است زیرا دانش آموزان بیش از بقیه در معرض این مخاطرات هستند و باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم؛ بر این اساس در آموزش و پرورش، نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان را اجرا می‌کنیم.

جامعه باید از مواجهه هیجانی با مسائل دوری کند

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین حضور دانش آموزان در مدرسه شود، بیان کرد: امیدواریم جامعه ما از مواجهه هیجانی با پدیده‌ها خارج شود، مدرسه جایی است که از دانش آموزان مراقبت می‌کند.

او افزود: نمی‌توانیم دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی را تحت آموزش غیرحضوری قرار بدهیم؛ با آرام شدن بیماری به تدریج باید زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم شود.

مدرسه محل اتصال معلم و دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محل اتصال خانواده با مدیر و معلم است و اگر مدرسه تعطیل شود این حلقه اتصال را حذف کردیم و تنها زمانی مدرسه کاملا بسته  می‌شود که هیچ کس حق ندارد سرکارش حاضر شود؛ البته که  قطعا کار در این فضا فرصت‌ها و تهدید‌هایی دارد که باید از آن مراقبت کنیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه باید در برابر تکانه‌های موجود روی پای خودش بایستد و بر این اساس شبکه شاد را ایجاد کردیم که مولودی ۶-٧ ماهه است و ظرفیت بالایی برای تعامل با ذینفعان ما ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه هوشمند و سرحال جامعه‌ای است که در برابر بحران‌ها می‌تواند بایستد و مطمئن هستم که ما این ظرفیت را داریم.

او تصریح کرد: امتحانات نهایی را برای حدود ٧٠٠ هزار نفر برگزار کردیم و مشکلی هم پیش نیامد، ترجیح ما این است که کار‌ی که می‌توانیم حضوری باشد، به این صورت انجام دهیم  مگر آنکه ستاد کرونا به ما اجازه ندهد.

حاجی‌میرزایی درباره شائبه حذف تصویر قرآن در یکی از کتاب‌های درسی و ارتباط آن با سند ٢٠٣٠ بیان کرد: به هیچ عنوان موضوع ارتباطی با سند ٢٠٣٠ نداشته است و کم سلیقگی برخی افراد در ارتباط با موضوع کتاب مطرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار