افتتاح نخستین سالن مطالعه عمومی در فارس

نخستین سالن مطالعه دکتر معین شهرک گلستان شیراز با اخذ مجوز‌های قانونی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه افتتاح سالن مطالعه عمومی از جمله ویژه برنامه‌های هفته کتاب در فارس است، گفت: سالن مطالعه دکتر معین به عنوان اولین سالن مطالعه عمومی با اخذ تمام مجوز‌های قانونی به همشهریان در شهرک گلستان شیراز ارائه خدمت خواهد کرد.

روح الله منوچهری با تأکید بر اینکه تمامی سالن‌های مطالعه عمومی باید مجوز دریافت کنند، ادامه داد: پیش از این بر فعالیت‌ها و خدماتی که سالن‌های مطالعه ارائه می‌دادند، نظارتی وجود نداشت؛ از سال گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عهده دار نظارت بر سالن‌های مطالعه شد که در این راستا دستورالعمل‌ها و بخش نامه مشخص شده و سالن‌های مطالعه سرو سامان گرفتند.

منوچهری ضمن اشاره به اینکه راه اندازی سالن‌های مطالعه هزینه‌های کلانی را در بردارد عنوان کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه با سازمان‌های مختلف انجام شده تا تسهیلاتی دراختیار افراد قرار گیرد تا سالن‌های مطالعاتی به تجهیزات به روز و جدید مجهز شوند.

او در ادامه گفت: سالن‌های مطالعه به مردم کمک می‌کند تا بخشی از نیاز‌های آن‌ها برطرف شود و فرزندان و جوانان این مرز و بوم آینده بهتری داشته باشند.

منوچهری ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: چه خوب بود که افتتاح اولین سالن مطالعه در استان فارس با جشن و شادی گروهی همراه می‌شد، اما با توجه به شرایط کنونی امکان برگزاری مراسم وجود ندارد؛ امیدواریم هر چه زودتر با اتمام بیماری همه گیر کرونا، کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه مانند قبل به روی علاقه‌مندان به کتاب، کتابخوانی و مطالعه باز شوند.

گفتنی است سالن مطالعه دکتر معین با زیربنای ۲۵۰ مترمربع در شهرک گلستان شیراز با ظرفیت پذیرش پنجاه نفر اداره خواهد شد.

این سالن مطالعه دارای بخش VIP، اینترنت پرسرعت، و اتاق‌های مطالعه است. سالن مطالعه دکتر معین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا همزمان با بازگشایی کتابخانه‌ها برای اعضا از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۳ فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار